• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی برای رونق گردشگری استان کرمان

  • 11 مهر 1402 - 16:11
لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی برای رونق گردشگری استان کرمان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بومی برای رونق گردشگری استان استفاده کرد گفت: دیپلماسی گردشگری را باید در جامعه ترویج داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، همایش بزرگداشت روز جهانی گردشگری با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان، رئیس جامعه هتل‌داران این استان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری روز گذشته ۸ مهرماه ۱۴۰۲در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

سعید شاهرخی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در این همایش با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دارد که باید از ظرفیت‌های بومی برای رونق گردشگری استان استفاده کرد، اظهار داشت: حوزه‌های فرابخشی میراث‌فرهنگی به بازنگری، بازاندیشی و اولویت‌بندی نیاز دارد که با نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این مهم محقق خواهد شد.

او با بیان اینکه استان کرمان از نظر کمی رتبه اول کشور را در حوزه  اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد، بیان کرد: استان کرمان در حوزه صنایع‌دستی نیز بسیار غنی است.

شاهرخی با بیان اینکه امنیت بنیاد صنعت گردشگری است، افزود: گردشگری با زندگی ما عجین شده، گردشگری یک پازل همه جانبه برای همه است و باید دیپلماسی گردشگری را در جامعه ترویج دهیم.

برنامه «کرمان ۱۴۰۴» با هدف رونق گردشگری استان تدوین شد

رضا بهرامی رئیس جامعه هتل‌داران استان کرمان با تبریک هفته گردشگری اظهار داشت: بیش از ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی جهان از صنعت گردشگری است و از این ظرفیت در دنیا به خوبی بهره‌گیری می‌شود.

بهرامی ادامه داد: از آنجا که کشور تحت تاثیر شرایط بین‌المللی است، تاکنون نتوانسته به خوبی این ظرفیت عظیم را به نتیجه مطلوب برساند و برنامه کرمان ۱۴۰۴ با هدف ارتقای جایگاه گردشگری استان کرمان در دستور کار است.

او با اشاره به اهداف انجام این برنامه گفت: ایجاد توجه، باور و عزم ارکان گردشگری استان و تغییر نگرش در ارتباط با استان کرمان از استانی کویری به استانی دارای چهار اقلیم و آب و هوای متنوع دنبال می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد و باید این ظرفیت‌ها را به شایستگی معرفی کرد، افزود: ستاد تحول گردشگری استان کرمان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری‌ها باید تشکیل شود.

رئیس جامعه هتل‌داران استان کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری در استان باید پروژه‌های زیرساختی در حال ساخت سرعت داده شود، بیان کرد: تعریف و تشریح رویدادها در سطح جهانی در افزایش گردشگران بسیار اثرگذار است.

او با بیان اینکه استان کرمان می‌تواند با برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۳ میزبان حداقل ۱۰ رویداد بزرگ ملی باشد، گفت: این ظرفیت وجود دارد که با تعریف رویدادهای محلی در سطح شهرها و روستاها صنعت گردشگری در استان را ارتقا داد.

ثبت دیدگاه