• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

هواشناسی استان کرمان هشدار زرد صادر کرد؛ پیش‌بینی رگبار و طغیان رودخانه‌ها

  • 16 شهریور 1402 - 15:48
هواشناسی استان کرمان هشدار زرد صادر کرد؛ پیش‌بینی رگبار و طغیان رودخانه‌ها

اداره کل هواشناسی کرمان به دلیل پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید همراه با گردو خاک، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی و احتمال تگرگ در جنوب و جنوب غرب این استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، از امروز (پنجشنبه) تا روز یکشنبه هفته آینده رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه آمده است: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نیز خسارت به محصولات کشاورزی در مناطق تحت تاثیر این سامانه وجود دارد.

توصیه شده هم استانی‌ها از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

همچنین در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان بر اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال به همراه محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید شده است.

ثبت دیدگاه