• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

بازداشت ۵ نفر به اتهام سرقت ۹ تُن پسته در شهرستان انار

  • 26 مرداد 1402 - 16:32
بازداشت ۵ نفر به اتهام سرقت ۹ تُن پسته در شهرستان انار

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و دستگیری عاملان سرقت ۹هزار و ۲۰۰ کیلوپسته و برخی تجهیزات برق‌رسانی در حوزه شهرستان انار خبر داد.

ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار برای کشف چند مورد سرقت پسته در حجم های بالا با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و اقدامات اطلاعاتی بعدی، ۵ متهم دخیل در این سرقت‌ها را که از اتباع بودند، دستگیر و چندین فقره سرقت پسته به وزن در مجموع ۹هزار و ۲۰۰کیلو را کشف کردند.

او افزود: این پنج متهم در ادامه به سرقت تعدادی دام و همچنین سرقت بیش از ۵ هزار متر سیم و کابل برق هم اعتراف و کارشناسان مربوطه ارزش مجموع این اقلام سرقتی را قریب به ۷۰میلیارد ریال برآورد کردند که پی‌جویی‌های پلیس برای شناسایی دیگر متهمان مرتبط با این سارقان در دست انجام است تا دست رنج یکساله کشاورزان این منطقه به آنان بازگردانده شود.

این مقام انتظامی گفت: همزمان با فصل برداشت محصول پسته، تدابیر خاصی از جمله افزایش تیم های گشتی محسوس و نامحسوس در محدوده باغات کشاورزی و سرکشی شبانه روزی تیم های گشت انتظامی از نگهبانان باغات پسته در شهرستان‌های نیمه شمال و غرب استان صورت گرفته و علاوه بر این تدابیر پیشگیرانه، اقدامات خوبی هم در حوزه کشف سرقت دست رنج یکساله کشاورزان این مناطق داشته‌ایم.

ثبت دیدگاه