• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

بهره‌برداری از هزار کلاس درس جدید در استان کرمان

  • 17 مرداد 1402 - 10:57
بهره‌برداری از هزار کلاس درس جدید در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی ثبت‌نام ۶۸ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی جدید گفت: اول مهر ماه از ۱۰۰۰ کلاس درس جدید بهره‌بردرای می‌کنیم.

رضا رضایی امروز ۱۶ مردادماه در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها همواره تعامل خوبی با آموزش و پرورش دارند و از تلاش‌های خبرنگاران قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه در استان کرمان ۱۰۳۳ کیلومتر است، افزود: بازگشایی مدارس مهم‌ترین رویداد پیش روی ماست و مهم ترین کار، ساماندهی نیروی انسانی است.

رضایی با اشاره به اینکه ۳۶۰۰ نفر از همکاران ما امسال بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهرستان‌ها و مناطق درباره نیروی انسانی تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کمبود نیروی انسانی و درخواست نقل و انتقالات، اظهار کرد: ۶۱۶۰ نفر متقاضی نقل و انتقال داخل استان و ۸۰۰ نفر از همکاران ما متقاضی برای خروج از استان هستند.

وی اظهار کرد: تا ۲۵ مردادماه مرحله اول نقل و انتقالات انجام می‌شود؛ ضمن اینکه اول مهرماه همه همکاران ما باید ابلاغ داشته باشند و تلاش بر این است هیچ کلاسی بدون مغلم نماند.

رضایی با بیان اینکه ۲۰ تیم ارزیابی در روند ثبت نام دانش آموزان نظارت داشته‌اند، در ادامه گفت: بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان کرمان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و رتبه نخست کشور را در این حوزه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات تابستان امسال برای هنرستان‌ها خریداری شده، افزود: در دوره خدمت بنده، بیش از ۴۱ درصد فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس استان اضافه شده است.

رضایی تصریح کرد: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را برای ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در تابستان امسال اجرا کردیم. ضمن اینکه سال تحصیلی گذشته ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور ۲۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در اردوهای راهیان پیشرفت اظهار کرد: ۳۲ میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی جذب اعتبار برای خانه‌های بازی، زمین چمن، سوله سقف بلند و… داشته‌ایم و چهار استخر شنا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان از ساخت ۲۸ فضای تجاری بر خیابان‌های اصلی شهر برای ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش خبر داد.

ثبت دیدگاه