• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

۳ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهربابک دستگیر شدند

  • 09 مرداد 1402 - 11:30
۳ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهربابک دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به دستگیری سه حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهربابک گفت: این حفاران یک قبضه اسلحه کمری به همراه داشتند که کشف و ضبط شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سرهنگ سیدعلی حسینی اظهار کرد: طی گزارشی که از سوی یکی از محیط بانان شهرستان شهربابک به یگان حفاظت این شهرستان ارسال شد، در منطقه پاقلعه از توابع این شهرستان صدای مهیب انفجاری به گوش می‌سد که محیط بان با هماهنگی کلانتری ۱۳ خاتون‌آباد و یگان حفاظت به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در حین بازرسی سه حفار که در حال حفاری با مواد منفجره بودند را شناسایی و از آنها یک قبضه اسلحه کمری، چهار عدد فشنگ جنگی، یک دستگاه پیکور و موتور برق، پتک و… کشف و ضبط می‌کنند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس دستگیری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت استان کرمان به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه باستانی این خطه حفاظت می‌کنند که جای تشکر دارد.

ثبت دیدگاه