• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سایت لوت‌شناسی دکتر احمد مستوفی افتتاح شد

  • 02 مرداد 1402 - 10:47
سایت لوت‌شناسی دکتر احمد مستوفی افتتاح شد

به مناسبت هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت سایت لوت‌شناسی دکتر احمد مستوفی با حضور امام جمعه شهداد، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری در هتل پایاب شهداد افتتاح شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ابتدای این مراسم، بیابان لوت و ظرفیت‌های گردشگری شهداد را برای این استان با اهمیت خواند و گفت: شهداد یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی به بیابان لوت و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فریدون فعالی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش شهداد افزود: اعتبارات خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهداد و بیابات لوت در نظر گرفته شده است که به زودی تامین می‌شود.

او با بیان اینکه در حوزه بازسازی آثار تاریخی بخش شهداد اقدامات خوبی انجام شده و پرونده چند بنای ارزشمند آن نیز برای ثبت ملی در حال تکمیل است بیان کرد: در حال حاضر گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های شهداد وارد منطقه می‌شوند که خوشبختانه برای اقامت آنها با مشکلی مواجه نیستیم.

فعالی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سایت لوت شناسی دکتر احمد مستوفی مردم و گردشگران بیشتر با بیابان لوت و شگفتی‌های آن آشنا می‌شوند و از شرکت گردشگری سار لوت و هتل پایاب برای ایجاد این سایت تشکر می‌کنم.

ثبت دیدگاه