• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

۹ اقامتگاه بوم‌گردی کرمان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

  • 26 تیر 1402 - 21:20
۹ اقامتگاه بوم‌گردی کرمان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

مسئول واحد بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح ۹ واحد بوم‌گردی در شهرستان‌های مختلف این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد لنگری‌زاده امروز ۲۶ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: استان کرمان دارای ۳۳۸ واحد بوم‌گردی است که چهار واحد آن در سال جاری افتتاح شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی ۱۲ موافقت اصولی و دو مجوز ایجاد صادر شده و ۲۰ پرونده نیز در دست اقدام است.

لنگری‌زاده ادامه داد: ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق گردشگری دور افتاده از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی است و رعایت استانداردها و ضوابط از سوی مدیران این واحدها نیز لازم و ضروری است.

مسئول واحد بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان کرمان، بافت، زرند، جیرفت و شهربابک قرار دارد که نظارت بر آنها در طول سال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه داشتن اقامتگاه‌های بوم گردی دارای رتبه نخست کشور است و به همین ترتیب می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را میزبانی کند.

ثبت دیدگاه