• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اجرای طرح “کودک‌همیار گردشگری” در کرمان

  • 24 تیر 1402 - 10:50
اجرای طرح “کودک‌همیار گردشگری” در کرمان

استان کرمان گفت: به زودی طرح “کودک همیار گردشگری” با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان اجرایی می‌شود.

فریدون فعالی امروز ۲۴ تیرماه در نشست با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه معرفی آثار تاریخی این استان به زبان ساده کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است، اظهارکرد: امیدواریم به زودی با همکاری کانون بتوانیم کارگاه‌هایی را برای آشنایی کودکان علاقمند با میراث‌ فرهنگی برگزار کنیم تا بتوانیم طرح “کودک همیار گردشگری” را در استان اجرا کنیم.

وی از اجرایی شدن گردشگری کودک نیز در استان کرمان خبر داد و افزود: فعالیت‌های مطالعاتی این نوع گردشگری انجام و میز تخصصی آن نیز تعریف شده است.

فعالی بیان کرد: به زودی کارگروه تخصصی گردشگری کودک تشکیل شده و دوره‌های آموزشی آن با ۲۹۰ ساعت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۸۰۰ اثر ملموس و ناملموس است که می‌توان در زمینه تولید محتوا از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کرد، گفت: تولید قصه، کتاب و فیلم ویژه کودکان و نوجوانان کمک زیادی به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از برگزاری برنامه‌های خاص حوزه گردشگری توسط کودکان و نوجوان در اماکن تاریخی و طبیعی در روزهای پر مسافر کرمان به ویژه ایام نوروز استقبال می‌کنیم، گفت: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه ابراز علاقمندی کرده که به زودی این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌های میراث فرهنگی مرمت، حفظ و کاربری بخشیدن به بناهای تاریخی بوده که بهترین کاربری که در سال‌های اخیر شاهد بودیم حضور یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یخدان مویدی بوده است.

ثبت دیدگاه