• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان به صورت ملی برگزار می‌شود

  • 23 تیر 1402 - 11:26
جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان به صورت ملی برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم توجه تولیدکنندگان نسبت به برندسازی تاکید کرد و از برگزاری جشنواره ملی تولیدات زنان عشایر و روستایی خبر داد.

دکتر احمد احمدپور ۲۲ تیرماه در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه عرضه تولیدات زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان در شهر درب بهشت جیرفت گفت: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان حمایت و  همراهی با تولیدکنندگان است که تاکنون چهار نمایشگاه و جشنواره‌ برگزار شده است.

وی با اشاره به تولید چهار و نیم میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی افزود: وظیفه ما معرفی توانمندی و ظرفیت‌های نقطه به نقطه این منطقه زرخیز است که با برگزاری جشنواره مرکبات و خرمای کلوته بخشی از خلاءها شناسایی و برطرف شدند و می‌طلبد با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه جشنواره های متنوع و متعددی را برگزار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایر را در راستای حمایت از تولید ملی دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه با ۳۴ غرفه دایر شده که ۲۴ غرفه در بخش کشاورزی است و یک
کار خوب و پسندیده ای بوده و باید با  مساعدت شهرداری به صورت روستا بازار را راه‌اندازی شود و باید این ظرفیت ها فراتر از استان  معرفی شوند.

وی از برگزاری جشنواره‌ ملی تولیدات زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان در آذرماه سال جاری خبر داد که همه محصولات جنوب قابلیت عرضه دارند.

احمد پور برند سازی را شناسنامه تولیدات دانست و گفت: مهمترین کار در تولیدات برند سازی است، زیرا برند هویت منطقه و یک شناسنامه برای تولیدات محسوب می‌شود اما علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در بسته‌بندی و برند، ضعیف عمل کردیم که محصولات جنوب با برند مناطق  دیگر عرضه می‌شوند و یک خلاء است که باید برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات ۴۴۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی در سال‌جاری خبر داد و بیشترین تنوع تولید خرما را با بیش از ۶۰ رقم  در جنوب کرمان یک ظرفیت برای صادرات و ارز آوری دانست.

وی گلخانه ها را بدون برند عنوان کرد که یک عیب در بخش کشاورزی است و افزود: باید بیش از پیش کار کنیم و روزی برسد که تک تک محصولات کشاورزی دارای برند باشند.

زیرساخت های ییلاقات گردشگری تقویت شوند

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: وضعیت گردشگری ییلاقات باید به شکلی باشد که زمینه برگزاری جشنواره‌های متعدد فراهم شود و با فعالیت رصدخانه در ساردوئیه تنوع گردشگری مضاعف می شود.

وی همچنین بر لزوم راه اندازی محل دائمی برای عرضه تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، چهارمین نمایشگاه و جشنواره‌ تولیدات زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان به مدت سه روز و با ۳۴ غرفه در محل شهر درب بهشت جیرفت راه اندازی شده است.

ثبت دیدگاه