• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

۳ حلقه چاه آب شرب در رفسنجان وارد مدار بهره‌برداری شد

  • 05 تیر 1402 - 15:17
۳ حلقه چاه آب شرب در رفسنجان وارد مدار بهره‌برداری شد

دیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت : با وارد شدن سه حلقه چاه به مدار بهره‌برداری ۷۰ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شهر رفسنجان افزوده شد.

حسین چرخ‌انداز امروز پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به افزایش بی‌سابقه دما و تداوم گرمی هوا، مصرف آب شرب به شدت افزایش پیدا کرده که این امر منجر به افت فشار  آب در برخی از مناطق شهر شده است.

وی افزود: به منظور کاهش افت فشار و جلوگیری از قطعی آب، مجوز حفر پنج حلقه چاه دریافت شد که در حال حاضر سه حلقه چاه به عمق ۲۷۰ متر پس از حفر و تجهیز وارد مدار بهره‌برداری شده و ۷۰ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شهرستان افزوده شده است.

چرخ انداز در ادامه بیان کرد: دو حلقه چاه دیگر نیز مراحل حفر آنها به پایان رسیده و پس از تجهیز و اجرای خط برق، وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفای رفسنجان در ادامه با اشاره به عمق ۲۷۰ متری چاه‌های جدید افزود: حفر چاه به منزله موجود بودن آب نیست، آب استحصال شده از عمق ۲۷۰ متری نشان دهنده وخیم بودن وضعیت منابع تامین آب است.

 وی ادامه داد: شرکت آبفا تمام تلاش خود را در راستای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از کم آبی انجام می‌دهد ولی این امر بدون همیاری شهروندان امکان‌پذیر نیست زیرا با توجه به تداوم گرمی هوا، مصرف آب بیش از تولید است و کماکان با کمبود آب مواجه هستیم.

چرخ انداز در ادامه گفت: صرفه‌جویی به معنای مصرف نکردن آب و یا استفاده نکردن از کولر آبی نیست بلکه به این معنی است که در زمان استفاده از کولر حتما از دور کند کولر استفاده شود و با نصب سایه بان بر روی کولر علاوه بر صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب کارایی کولر نیز افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آبفای رفسنجان در ادامه در رابطه با آبرسانی به ساختمان‌های چند طبقه گفت: ساکنان این ساختمان‌ها برای جلوگیری از افت فشار و  قطعی آب  از منبع ذخیره در  ساختمان استفاده کنند. همچنین در فصل گرما که با افت فشار رو به رو هستیم، تانکر ذخیره آب در ساختمان در طبقه همکف یا زیرزمین نزدیک درب ورودی داشته باشند که بوسیله آبرسانی سیار توسط شرکت آبفا، تانکر مربوطه پر شود.

چرخ انداز افزود: یکی از دلایل افت فشار آب در برخی از مناطق شهر استفاده شهروندان از پمپ‌های غیر مجاز است که مستقیم به روی شبکه نصب کرده‌اند که این امر علاوه بر اینکه تضییع حقوق شهروندان است، تخلف نیز محسوب می‌شود.

وی افزود : در این راستا با همیاری دادستانی، پلیس آب فعال شده و تمام پمپ‌های غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری می‌شود. همچنین با ساخت و سازهایی در پیک تابستان از آب شرب استفاده می‌کنند برخورد خواهد شد.

ثبت دیدگاه