• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

عرضه دام زنده در سطح شهر رفسنجان ممنوع است

  • 03 تیر 1402 - 8:23
عرضه دام زنده در سطح شهر رفسنجان ممنوع است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام عید قربان گفت: عرضه دام زنده در سطح شهرستان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

محمود مقامی دوم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان و به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و بافت شهری و رعایت بهداشت با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط (فرمانداری، دامپزشکی، نیروی انتظامی، بهداشت، جهاد کشاورزی و شهرداری) میدان عرضه دام در مجاورت مجتمع کشت و صنعت ( کیلومتر ۵ جاده سرچشمه ) شروع به کار کرده که فروشندگان دام زنده بایستی در میدان دام اقدام به فروش دام‌های خود کرده و از عرضه دام در سطح شهر خودداری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به بیماری‌های مشترک دام و انسان و لزوم تامین سلامت شهروندان، بازرسین بهداشتی در میدان فروش دام حضور داشته و دامها را  پیش از فروش جهت قربانی  مورد بازرسی اولیه پیش از کشتار قرار می‌دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در پایان گفت: در روز عید قربان کشتارگاه دام فعال است و دو اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات بهداشتی و نظارت بر لاشه های قربانی خواهند بود و همشهریان جهت هرگونه مشاوره بهداشتی می‌توانند با شماره (۳۴۳۲۲۰۶۳) تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه