• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

ایستگاه سنجش آلایندگی در رفسنجان تا پایان شهریور راه اندازی می شود

  • 31 خرداد 1402 - 10:08
ایستگاه سنجش آلایندگی در رفسنجان تا پایان شهریور راه اندازی می شود

فرماندار رفسنجان راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان را تا پایان شهریور وعده داد.

حسین رضایی ۳۰ خردادماه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: به گفته فعالان زیست محیطی آلودگی هوا در این شهرستان وجود دارد و بخش خصوصی نسبت به خرید و نصب ایستگاه‌ سنجش آلایندگی هوا اقدام کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان شهریور ایستگاه سنجش آلایندگی در رفسنجان راه‌اندازی و رفسنجان هم از ایستگاه‌ رصد شاخص آلاینده‌های هوا بهره‌مند شود که با دانستن شاخص آلودگی می توان در کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا اقدام کرد.

به گفته او، این ایستگاه زیر نظر محیط‌زیست است و می‌تواند روزانه کل آلودگی هوا را پایش و رصد کند و در مانیتور نشان دهد.

رضایی با اشاره به اینکه ساماندهی پوشش فراگیر خدمات فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی را داریم و از زمان تماس با این مرکز تا رسیدن عوامل اورژانس بر حوادث و امدادرسانی، هشت دقیقه باید طول بکشد، ادامه داد: تعدادی مراکز اورژانس در سطح شهرستان وجود دارد و قرار است برای سرعت بخشی به امدادرسانی و کاهش لحظات و دقایق به زیر هشت دقیقه؛ آمار این مراکز با راه‌اندازی سه مرکز دیگر افزایش یابد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: مسئله آب دغدغه همه مردم به ویژه روستاهاست که قرار است تمام روستاهای دارای شبکه آب خودگردان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهرستان قرار گیرند و خدمات‌رسانی در بخش آب به اهالی این روستاها از ناحیه دولت انجام گیرد.

رضایی تصریح کرد: برخی روستاهای رفسنجان نیز شبکه لوله‌کشی کامل آب ندارند که تا پایان امسال قرار است به این شبکه وصل شوند و از نعمت آب بهره‌مند شوند.

فرماندار رفسنجان همچنین نزدیک شدن به فصل برداشت محصول پسته از باغات شهرستان را یادآور شد و گفت: قرار است روزانه با حضور ۲۰ هزار کارگر این محصول برداشت و فرآوری شود.

وی گفت: محلی در شهر توسط شهرداری برای ساماندهی کارگران فصلی که از شهرستان های مجاوز به رفسنجان می‌آیند مهیا شود و نیز توسط بهداشت نیز برای اتباع بیگانه که از مرز وارد می‌شوند و به رفسنجان می‌آیند واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود تا بیماری، سلامت مردم را تهدید نکند ضمنا دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی در این راستا باید همکاری لازم را انجام دهند.

ثبت دیدگاه