• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

۷۶۵ کیلوگرم مواد مخدر طی ۲ روز در فارس کشف شد

  • 04 اردیبهشت 1402 - 17:18
۷۶۵ کیلوگرم مواد مخدر طی ۲ روز در فارس کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۷۶۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرتیپ رهام بخش حبیبی دوشنبه در این باره گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب، هنگام گشت زنی در محورهای خاکی و فرعی پشت روستای قلاتویه، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران انتظامی به تعقیب خودرو پرداخته و پس از طی مسافتی، با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت خودرو تیراندازی و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۱۹۲ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و پنج کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

حبیبی ادامه داد: در یک عملیات دیگر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محورهای مواصلاتی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در این راستا ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک دستگاه خودرو سمند را در محور شیراز- زرقان شناسایی و آن را توقیف کردند، گفت: در بازرسی از این خودرو، ۳۲۷ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

حبیبی افزود: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر انتقال مقادیری مواد مخدر توسط قاچاقچیان با استفاده از ۲ دستگاه خودرو سواری مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این خصوص ماموران به محور ورودی شیراز از سمت روستای بیدزرد اعزام و ۲ دستگاه خودرو پژو پارس و سمند را شناسایی و دستور ایست دادند که از صحنه متواری شدند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، رانندگان خودروها که عرصه را بر خود تنگ می دیدند، خودروها را رها و با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شدند، گفت: در بازرسی از خودرو پژو پارس، ۲۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و خودرو سمند نیز که به عنوان اسکورت عمل می کرد، توقیف شد.

حبیبی با اشاره به اینکه دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

ثبت دیدگاه