• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

اجرای ۵۵۳ مورد رفع تصرف اراضی فارس طی سال ۱۴۰۱

  • 16 فروردین 1402 - 10:17
اجرای ۵۵۳ مورد رفع تصرف اراضی فارس طی سال ۱۴۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که طی سال گذشته، ۵۵۳ مورد رفع تصرف از اراضی و عرصه‌های ملی به همت یگان حفاظت این اداره کل در نقاط مختلف استان محقق شده است.

محمودرضا طالبان سه‌شنبه ۱۵ فروردین به خبرنگاران گفت: از کل اقدامات اجرایی شده توسط یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس طی سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۳۴ مورد رفع تصرف فوری و ۱۹ مورد نیز اجرای احکام قضایی بوده است.

طالبان خاطرنشان کرد: اجرای ۵۳۴ مورد رفع تصرف فوری منجر به آزادسازی بیش از ۳ میلیون متر مربع از اراضی ملی به ارزش حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد که با اجرای ۱۹ حکم قضایی ۱۸۳ هزارمتر مربع اراضی ملی به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد ریال آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

طالبان ادامه داد: مجموع اراضی رفع تصرف شده طی سال گذشته بالغ بر ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار مترمربع به ارزش بالغ بیش از ۲۷ میلیارد ریال بوده که تماما از دست متصرفان غیرمجاز و زمین‌خواران رها شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و بیت‌المال نقشی مهم و محوری دارند.

طالبان یادآور شد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود پیرامون تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی راه وشهرسازی گزارش دهند.

ثبت دیدگاه