• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

۸۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس اسکان یافتند

  • 01 فروردین 1402 - 16:21
۸۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس اسکان یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد تاکنون افزون بر ۸۰ هزار در قالب ۲۳ هزار خانواده در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند.

محمد خلیل عسکری سه شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان شهر شیراز افزود: از ابتدا تاکنون بیشترین آمار اسکان در مدارس استان مربوط به شب تحویل سال است که در این زمان بیش از ۳۴ هزار نفر اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: در ساعات پایانی شب نیز با توجه به سردی هوا و تقاضای اسکان در مدارس به ناچار مجوز برپایی چادر درنمازخانه ها و راهروهای مدارس صادر شد تا مهمانان نوروزی در محیطی امن و گرم اسکان داده شوند.

استفاده از امکانات ورزشی برای مسافران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: تلاش شده وسایل و امکانات ورزشی در مدارس در اختیار فرزندان مهمانان نوروزی قرار داده شود تا از محیط و حیاط مدارس برای بازی استفاده کنند.

عسکری گفت: به مدیران مدارس استان اعلام شده تا علاوه بر تمهیدات اسکان در مدارس همچنان از ظرفیت فضای کلی مدرسه در خصوص مسایل تربیتی، معرفی نمادها و مفاخر مذهبی و فرهنگی استان و شیراز استفاده کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۹هزار تخته فرش، پنج هزار یخچال، ۹۰۰دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس های محل اسکان مسافران قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۲هزار ۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان فارس شامل عوامل اجرایی، سرایداران و خدمتگزاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

عسکری بیان کرد: ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمانان نوروزی در استان فارس پیش بینی شده اما توصیه ما این است با توجه به امکان پذیرش اینترنتی ، مهمانان نوروزی با مراجعه به آدرس الکترونیکی eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.

ثبت دیدگاه