• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

هوای شیراز ۲۲ اسفند بارانی است

  • 21 اسفند 1401 - 14:12
هوای شیراز ۲۲ اسفند بارانی است

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش  باران، گاهی رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و احتمال تکرگ در چند منطقه از استان و شیراز هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی از بعد ازظهر دوشنبه بیست و دوم اسفند ماه آغاز و تا سه شنبه بیست و سوم همین ماه درمناطق غربی و فیروزآباد، فراشنبد، مناطق مرکزی، شیراز،‌ جنوب غرب، شمال غرب و مناطق شرقی ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه جدید بارشی برای دوشنبه درمناطق غربی،‌ فیروزآباد و فراشبند، مناطق مرکزی و شیراز،‌ جنوب غرب و شمال غرب فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه جدید بارشی برای سه شنبه بیست و سوم اسفند در مناطق شرقی، جنوب شرق و شمال شرق نیز پیش بینی شده است. ‌

لغزندگی جاده ها
وی گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها، احتمال آبرگرفتگی محدود معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، صاعقه، ریزش تگرگ در مناطق مستعد به ویِژه در ارتفاعات و احتمال سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

احتیاط در تردد خودرو ها در جاده ها

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در تردد ‌خودرو ها در جاده ها، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاک سازی دهانه پل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پوشش گلخانه کشت های زیر پلاستیکی در برابر بارش تگرگ در مناطق مستعد، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو ها در زیر درختان توصیه می شود.

ثبت دیدگاه