• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید محصولات شیلاتی در فارس

  • 06 اسفند 1401 - 18:27
افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید محصولات شیلاتی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۳۸ تن انواع آبزیان در این استان تولید شده است که نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۱۰ درصدی دارد.

علی فلاحی در این باره گفت: این میزان از تولید شامل ۱۱ هزار و ۱۹۷ تن ماهیان سردآبی، یک هزار و ۵۹۹ تن ماهیان گرمابی، ۱۹۱تن ماهیان خاویاری و ۷۶۳ کیلوگرم خاویار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۱ تن ماهی نیز از ذخائر آبزیان در منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی استان فارس صید شده است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی نیز تکثیر و پرورش یافته است.

بیش از ۱۵۰۰ استخر دو منظوره در فارس فعال است

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان فارس و استفاده بهینه از آب کشاورزی، یک هزار و ۵۵۷ استخر ذخیره ماهی در ۳۷ شهرستان این استان احداث و راه اندازی شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین با ۴۲۹ واحد استخر ذخیره آب کشاورزی، بیشترین استخر پرورش ماهی را در بین شهرستان های استان فارس دارد،گفت: پس از این شهرستان، جهرم، داراب و مرودشت نیز از بیشترین استخر ذخیره آب کشاورزی برخوردارند.

ثبت دیدگاه