• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

سه کوهنورد گرفتار در برف و کولاک سپیدان نجات یافتند

  • 19 بهمن 1401 - 16:08
سه کوهنورد گرفتار در برف و کولاک سپیدان نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: تیم امداد و نجات هلال احمر موفق به نجات سه کوهنورد شد که در کوه رنج سپیدان گرفتار شده بودند.

مهدی خورشیدی اظهار کرد: سه کوهنورد به کوه رنج رفته و به دلیل مواجه شدن با بارندگی شدید تصمیم به بازگشت می‌گیرند اما در مسیر بازگشت گرفتار برف و کولاک می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان ادامه داد: عدم بازگشت این کوهنوردان و قطع شدن آنتن گوشی‌های آنها باعث نگرانی خانواده‌های آنها شده بود. به دنبال پیگیری خانواده‌های این کوهنوردان، یک تیم عملیاتی شامل نجاتگران به همراه یک خودروی عملیاتی آرگو عازم این منطقه شدند و پس از ۲ ساعت تلاش هر سه کوهنورد را پیدا کردند.

خورشیدی اضافه کرد:این کوهنوردان روز سه‌شنبه توسط تیم عملیاتی هلال احمر پیدا شدند و در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند.

سپیدان در شمال غربی استان فارس و مرکز آن شهر اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شهر شیراز قرار گرفته است؛ سپیدان در دل دره‌ای در میان کوه‌های زاگرس واقع شده که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک دارد. پیست اسکی پولادکف که در سپیدان واقع شده یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی ایران شناخته می‌شود که حدود ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در بیشتر فصول سال به گردشگران خدمات ارائه می‌کند. این شهر همچنین از جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله برج خلار، چله‌گاه، تنگه گمبیل، تنگه تیزآب، تنگه رودشیر، تنگه غوره‌دان، آبشار مورزیان، آبشار چیکان و آبشار مارگون برخوردار است.

ثبت دیدگاه