• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

اهدای اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده خوی توسط خیرین فارس

  • 17 بهمن 1401 - 10:34
اهدای اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده خوی توسط خیرین فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:اقلام امدادی توسط خیرین استان فارس با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران به مناطق زلزله زده شهرستان خوی ارسال شد.

خلیل عبدالهی ‬ اظهار کرد: یک کامیون حامل ۶۱۰ تخته پتو و یک کامیون حامل ۲۰۷ شل کنسرو لوبیا و بادمجان، ۷۴ کارتن پوشک و ۶۰ عدد بخاری برقی به شهرستان خوی ارسال شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود. این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین با اشاره به وضعیت روستای جیدرزا مرودشت پس از بارندگی‌های اخیر در استان فارس گفت: صبح امروز به اتفاق فرماندار مرودشت و اعضای هلال احمر، بسیج و ستاد اجرایی امام با هلی کوپتر به این منطقه که حدود یک ماه است به دلیل بارش برف با مشکلات بسیاری مواجه شده اعزام شدیم‌.

عبدالهی اضافه کرد: مقدار قابل توجهی مواد غذایی، پتو، موکت و بخاری نفتی طی دو مرحله پرواز هلی‌کوپتر به روستای جیدرزار بخش بخش مرکزی کامفیروز شهرستان مرودشت ارسال شد تا بین اهالی این منطقه توزیع شود.

جیدرزار، روستایی از توابع بخش کامفیروز شهرستان مرودشت در استان فارس ایران است. این روستا در ۱۴۶ کیلومتری شیراز واقع شده‌است

ثبت دیدگاه