• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

۳۶۱ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شیراز افتتاح و کلنگ زنی شد

  • 16 بهمن 1401 - 18:32
۳۶۱ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شیراز افتتاح و کلنگ زنی شد

آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهری شیراز شامل ۱۲ پروژه با اعتبار ۳۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ازجمله کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح قائم – رحمت در محدوده شهرداری منطقه ۵ روز یکشنبه با حضور استاندار فارس و تعدادی از مدیران استانی و شهری یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

استاندار فارس در این مراسم گفت: دهه فجر، ایام مبارکی است که بتوانیم با اقدامات مطلوب، کارآمدی نظام مبتنی بر خون شهیدان را به جهانیان ثابت کنیم.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به بهره برداری از پیست موتورسواری بوستان مادر شیراز گفت: افتتاح چنین پروژه هایی ضمن الگوسازی برای سایر نقاط کشور، موجب رضایتمندی شهروندان نیز می شود.

استاندار فارس تاکید کرد: چنین اقداماتی موجبات سلامت، آرامش و رفاه مردم و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر جوانان در راستای کنترل هیجان آنها می شود.

ایمانیه افتتاح این پیست و سایر اقدامات در راستای توسعه را عاملی برای تقویت و ارتقای سلامت شهروندان، تخلیه انرژی های جوانان و نهایتا ایجاد نشاط سالم اجتماعی عنوان کرد.

وی از تلاش‌های مدیریت شهری شیراز در خصوص رسیدگی به منطقه جنوب این کلانشهر تقدیر کرد و افزود: بهره برداری از فاز نخست خط دوم مترو شیراز، تلاش برای بهره برداری از ورزشگاه پارس و… از جمله این اقدامات است.

شهردار شیراز نیز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری منطقه پنج این شهر، جهش عمرانی را به مثابه یک جهاد امیدآفرین، اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم توصیف کرد و گفت: در ایام دهه فجر امسال مجموعا ١١٢ پروژه عمرانی به ارزش ١٣ هزار و ۴١٠ میلیارد تومان در شهر شیراز به بهره برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

محمد حسن اسدی افزود: امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه در محدوده شهرداری منطقه پنج شاهد افتتاح یا کلنگ زنی ۱۲ پروژه تاثیرگذار هستیم که کلنگ زنی تقاطع رحمت – قائم به ارزش ٢۵٠ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه قرار است این تقاطع با همکاری سازمان عمران شهرداری شیراز اجرایی شود، گفت: یکی از اهداف این پروژه دسترسی به مرکز شهر به ویژه از جنوب و شمال به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است و مقرر شده که طی ١٨ ماه به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز به پروژه نواب در کمربندی جنوبی شیراز به عنوان یک تقاطع چندسطحی که بزرگترین تقاطع چند سطحی در شیراز و جنوب کشور است اشاره و بیان کرد: چندین هزار میلیارد تومان پروژه برای تعادل بخشی و خدمت رسانی به شهروندان مناطق جنوبی و کمتر برخوردار در دست افتتاح و اجرا قرار دارد.

اسدی اضافه کرد: تقاطع قائم به رحمت از احمدی جنوبی، یک راه دسترسی نیز به حرم مطهر با اجرای یک خیابان دو طبقه را در ایام دهه فجر یا در اعیاد شعبانیه به اعتبار ٢هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به افتتاح پیست موتورسواری در بوستان ۵٠ هکتاری مادر و مقایسه آن با بوستان ٢٧ هکتاری آزادی که طی ۶٠-٧٠ سال گذشته احداث شده، گفت: از شروع عملیات عمرانی بوستان مادر کمتر از یک دهه می گذرد اما برنامه های خوبی در این پارک یکی پس از دیگری در حال اجرا است.

شهردار شیراز با بیان اینکه اگر اقدامات مطلوبی در این بوستان در دستور کار قرار نگیرد، شاید مردم استقبال چندانی از آن نکنند، افزود: جفا است اگر بگوییم بوستان مادر تنها بوستان محلی در منطقه ۵ است بلکه پارکی فرا منطقه ای ویژه شهروندان شیرازی است.

اسدی به پیست موتور سواری این بوستان هم اشاره و عنوان کرد: با بهره برداری از این پیست شاهد نمایش به یاد ماندنی و پرخاطره موتورسواران خواهیم بود.

شهردار شیراز همچنین از انجام مطالعات امکان سنجی احداث پیست موتورسواری در سه منطقه دیگر شیراز خبر داد و گفت: تلاش می شود باشگاه سوارکاری نیز در بوستان مادر راه اندازی شود.

اسدی در خصوص آغاز به کار باشگاه تیراندازی نیز گفت: سعی می کنیم این باشگاه نیز حداکثر تا سه ماه آینده بصورت کامل راه اندازی شود.

وی با اشاره به هزینه های بالای پروژه های عمرانی گفت: به دلیل نوسان قیمت ها، گاهی پیمانکاران تمایلی برای اجرای پروژه هایی که در مناقصه آنها برنده شده اند، ندارند، از این رو انتظار می رود از محل تهاتر نفت کمک هایی به شهرداری برای اجرای این پروژه ها انجام شود، اگر این امر محقق شود می توان پروژه هایی را به اجرا در آورد که چهره شهر را متحول کند.

اسدی در ادامه سخنان خود گفت: به هر میزان که کمک های استانداری از محل تهاتر نفت محقق شود شهرداری نیز چند برابر منابع را به میدان خواهد آورد تا این پروژه ها هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز ادامه داد: در پایان هفته جاری نیز بهره برداری و مسافرگیری فاز ١ خط دو قطار شهری از میانرود تا امام حسین(ع) اجرایی و دور برگردان غیر همسطح بولوار شهید چمران نیز در این ایام افتتاح می شود.

یکشنبه ۱۶ بهمن ماه، آیین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح قائم – رحمت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پروژه های منطقه پنج شامل افتتاح مجموعه موتورسواری بوستان مادر، پیاده راه سلامت احمدبن موسی (ع)، راه دسترسی ضلع شمالی بوستان مادر و لوله گذاری شهرک شهید آیت الله دستغیب و کلنگ زنی سالن ورزشی غیرتوپی بوستان مادر، نمازخانه بوستان مادر، ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی،اجرای ادامه بولوار ذاکر عباسعلی، سالن ورزشی غیرتوپی پهلوانان نصیری و اجرای طرح راه دسترسی شهرک گلها تا ۳۲ متری بوستان مادر برگزار شد.

ثبت دیدگاه