• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس در دستور کار قرار گرفت

  • 10 بهمن 1401 - 16:09
آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس در دستور کار قرار گرفت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در راستای انجام رسالت مجموعه وزارت راه و شهرسازی، راه دسترسی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان (به جز حوزه استحفاظی لارستان) آسفالت و پرونده آن بسته خواهد شد.

علیرضا راستیار، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در مجموع ۱۵۹ روستا در استان داریم که فاقد راه آسفالت هستند که عملیات آسفالت راه این روستاها به طول ۶۷۰ کیلومتر از سال آینده آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: در استان فارس در مجموع حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت است و ۶ هزار کیلومتر دیگر نیز فاقد آسفالت است.
او اظهار داشت: با اتمام آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ظرف سه سال آتی، اولویت ما به سمت آسفالت راه روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار خواهد رفت.
راستیار، در خصوص روند اجرای طرح ۱۰۰ – ۱۰۰ (احداث و روکش ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۰۰ روز) مرحله نخست این طرح تا پایان آبانماه امسال انجام شد و با توجه به تاکید استاندار فارس، اجرای مرحله دوم این طرح نیز در دستور کار قرار گرفته و این طرح هم اینک ۷۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی مد نظر احداث شود.

ماشین آلات راهداری نیازمند نوسازی است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، ماشین آلات و ناوگان موجود در این اداره کل را نیازمند نوسازی دانست و گفت: بر همین اساس در لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده واردات ماشین آلات راهداری مجاز شده که آیین نامه اجرایی آن آماده و بحث نوسازی ناوگان راهداری در دستور کار قرار گرفته است.

بهره برداری از ۷۵ پروژه راهداری فارس در دهه فجر
راستیار، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۷۵ پروژه این اداره کل با اعتباری بالغ بر ٩٧٧ میلیارد تومان خواهیم بود.
او افزود: این طرح ها مربوط به حوزه های نگهداری راهها، ایمنی و حریم راهها، نگهداری ابنیه فنی و پل ها، ساخت و توسعه راه روستایی، شرکت های حمل و نقل و مراکز معاینه فنی است.

مشارکت ۷۰۰ نیروی راهداری در طرح زمستانی
وی، با اشاره به مشارکت ۷۰۰ نیروی راهداری فارس در طرح زمستانی این استان گفت: این نیروها به همراه ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری ۲۴ ساعت قبل از بارش و ۴۸ ساعت پس از بارش برف و باران در محورهای استان مستقر می شوند.
او اضافه کرد: علاوه بر این، بخشی از ماشین آلات راهداری در زمان بحران در قالب مجموعه مدیریت بحران فعالیت می کنند.

جا به جایی ۲۶ میلیون تن کالا تا پایان دیماه امسال
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به فعالیت ۲۶۵ شرکت حمل و نقل کالا در این استان گفت: طی ۱۰ ماه امسال ۲ میلیون بارنامه برای مقاصد درون و برون استانی به میزان افزون بر ۲۶ میلیون تن کالا صادر شده است.
راستیار افزود: استان فارس با دارا بودن ۴۲ هزار دستگاه در ناوگان حمل بار و ۶۰ هزار راننده، بیشترین تعداد ناوگان و راننده را در کشور در اختیار دارد.
وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان در استان داریم که تاکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در قالب ٨٠٠ هزار سفر توسط این ناوگان به مقاصد درون و برون استان جا به جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶ درصدی داشته است.

ثبت دیدگاه