• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

شمار داوطلبان کنکور تجربی در فارس چهار و نیم برابر داوطلبان ریاضی است

  • 27 دی 1401 - 12:14
شمار داوطلبان کنکور تجربی در فارس چهار و نیم برابر داوطلبان ریاضی است

معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، آمار داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در این استان را اعلام کرد که بنا بر بررسی خبرنگار ایرنا، شمار داوطلبان کنکور تجربی این استان افزون بر چهار و نیم برابر داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی است.

مسلم باقری سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  این آزمون روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه، با حضور ۶۳ هزار و ۸۷۸ داوطلب در ۳۷ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.
به‌گفته معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از این تعداد نیز، ۲۴ هزار و ۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون مربوط به حوزه‌ شیراز هستند.
وی افزود: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان فارس، در پنج گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
باقری خاطرنشان کرد: به‌ترتیب، ۳۲ هزار و ۸۷۸ نفر یعنی بیشترین تعداد شرکت‌کننده در گروه تجربی، ۱۸ هزار و ۱۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، هفت هزار و ۲۷۲  نفر در گروه ریاضی، سه هزار و ۴۴۲ نفر در گروه زبان از استان فارس در این آزمون شرکت می‌کنند.
به گفته وی، کمترین تعداد داوطلبان استان فارس در این آزمون مربوط به گروه هنر با ۲ هزار و ۱۶۸ داوطلب است.
باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در نوبت های صبح و عصر پنجشنبه ۲۹ دی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی نیز صبح جمعه ۳۰ دی‌ماه برگزار خواهد شد و داوطلبان گروه هنر نیز عصر این روز رقابت علمی خود را خواهند داشت.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۲، در ۳۷ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همچنین آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.
وی درخصوص شیوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در  لینک  (اینجا را کلیک کنید) قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان نیز مشخص شده است.
نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

ثبت دیدگاه