• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

خرید ۴۵ دستگاه ون با اولویت استفاده افراد توان‌خواه در شیراز قطعی شد

  • 26 دی 1401 - 12:15
خرید ۴۵ دستگاه ون با اولویت استفاده افراد توان‌خواه در شیراز قطعی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به خدمات رسانی پنج دستگاه ون به افراد توان‌خواه در این کلانشهر و تلاش‌ها برای آسان کردن استفاده این قشر از ناوگان اتوبوسرانی گفت: خرید ۴۵ دستگاه ون جدید برای توسعه خدمات دهی به شهروندان شیراز با اولویت افراد توان‌خواه قطعی شده است.

هادی شه دوست شیرازی درنشست دبیرخانه مناسب سازی کلانشهر شیراز افزود: این خودروها بر اساس برنامه در آینده نزدیک به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز اضافه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهرداری برای حمایت و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی در کلان شهر شیراز برای اتوبوس ۸۰ درصد و برای مترو ۹۰ درصد یارانه پرداخت می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بیشترین یارانه پرداختی به مناطق کم برخوردار اختصاص یافته‌ است.
شه دوست شیرازی در ادامه گفت: از شهروندان تقاضا داریم سفرهای شخصی خود را مدیریت کرده و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی یادآور شد: در حوزه قطار شهری هنوز ظرفیت مسافر کامل نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نشست مشترک با مشاوران معلولین در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز گفت: پیگیری و رسیدگی به مطالبات معلولین و افراد توان خواه نباید پنهان و مغفول بماند.
مسعود زارعی با بیان اینکه پیگیری درخواست‌ها و مطالبات افراد توان‌خواه می بایست با جدیت دنبال و در بودجه و اعتبارات به آن توجه ویژه شود ، تصریح کرد: برای خدمات دهی بهتر به این قشر در جامعه می بایست وظایف ذاتی هر دستگاه در حوزه معلولین احصا و متناسب با آن اعتبار و اقدام اثر بخش در نظر گرفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز، راهکار اثر بخشی اقدامات دستگاه های متولی را پرهیز از موازی کاری عنوان و خاطرنشان کرد: پیگیری و تکمیل اقدامات ناتمام گذشته، انجام فعالیت غیر موازی و هم راستا و ایجاد حساسیت برای مدیران در اجرای آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها، مهمترین اقداماتی است که قطعا نتایج آن در جامعه ملموس و اثربخش خواهد بود.

ثبت دیدگاه