• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

استاندار فارس: مسجد و مدرسه در کنار طرح‌های مسکن ساخته شود

  • 23 آذر 1401 - 10:20
استاندار فارس: مسجد و مدرسه در کنار طرح‌های مسکن ساخته شود

 استاندار فارس، با اشاره به اهتمام ویژه دولت به تامین مسکن شهروندان از طریق اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در اجرای پروژه های این طرح از ظرفیت و توان مهندسان جوان و نخبه استفاده و مسجد، کتابخانه، زمین چمن ورزشی و مدرسه در این طرح‌ها ساخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای مسکن استان در شیراز افزود: هزینه‌های ایجاد زیرساختهای آب و برق برای احداث واحدهای مسکونی به تفکیک هر شهرستان تدوین شود و به شکل رسمی در اختیار نماینده آن شهرستان در مجلس قرار قرار گیرد تا در تدوین بودجه ۱۴۰۲ برای آنها تدابیری اتخاذ شود.
وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است در کنار اجرای نهضت ملی مسکن، به ایجاد مسجد، کتابخانه، زمین چمن ورزشی و مدرسه با هماهنگی نهادهای متولی آنها اقدام کند.
او اظهار داشت: ایجاد چهار شهرک جدید در استان بصورت واحد در حوزه شرکت عمران و توسعه شهر صدرا پیگیری شود.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم رتبه بندی عملکرد فرمانداران در حوزه اجرای این پروژه و ارسال آن به دفتر استاندار توسط قرارگاه مسکن استان افزود: هرچه از ظرفیت سازمان های دولتی برای ایجاد مسکن کارکنان استفاده کنید، وضعیت مسکن استان بهبود پیدا می کند.
ایمانیه، با بیان اینکه بافت فرسوده فارس در اداره کل راه و شهرسازی سازوکار مشخصی ندارد گفت: راه و شهرسازی استان با هماهنگی شهرداری ها ساز و کار مشخصی برای این بافت تدوین کند تا روند احداث پروژه مسکن زودتر به نتیجه برسد.
وی، خواستار حل مشکلات احداث مسکن روستایی شد و گفت: سازمان های ذیربط جدا از مسئولیتهای روزانه، به دنبال رفع موانع و مشکلات پیش روی ساکنین روستاها در احداث منازل روستایی باشند.
او گفت: در هر روستا که منابع طبیعی اطراف آن مانع از گسترش آن روستا شده اعلام شود تا پس از جمع بندی، از طریق وزیر جهاد کشاورزی برای رفع آنها اقدام کنیم.
استاندار فارس همچنین خواستار بازنگری و گسترش طرح هادی روستاهای استان شد و افزود: طرح هادی روستاهای استان بجز روستاهای اطراف شیراز هر چند سال یک مرتبه و با هدف گسترش و حفظ روستاها بازنگری شود.

ثبت دیدگاه