• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

۶ کارگاه غیرمجاز مصالح ساختمانی در مرودشت تعطیل شدند

  • 21 آذر 1401 - 12:09
۶ کارگاه غیرمجاز مصالح ساختمانی در مرودشت تعطیل شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: تخلف ۶ کارگاه غیرمجاز مصالح ساختمانی در شهرستان مرودشت محرز شد و این واحدها با حکم شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان تعطیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس، غلامرضا سالاری در این باره افزود: با گزارش بازرسان اداره کل استاندارد در خصوص فعالیت ۶ کارگاه غیرمجاز تولید مصالح ساختمانی در حومه شهرستان مرودشت، متصدیان این واحدها به تعزیرات احضار شدند.
سالاری افزود: بنا بر بررسی‌های به عمل آمده، مصالح تولید شده در این کارگاهها از استحکام لازم برخوردار نبوده و قابلیت عرضه در بازار را نداشته است.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی سیگار در لامرد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین اعلام کرد: یک هزار و ۶۰۰ جعبه انواع سیگار خارجی از یک خودروی پژو در شهرستان لامرد کشف شد.
سالاری با اشاره به بازداشت راننده پژو و تشکیل پرونده ای در این رابطه افزود: شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لامرد که رسیدگی به این پرونده را به عهده داشت ، تحقیقاتی را پیرامون موضوع انجام داد و در نهایت،‌مشخص شد که کالاهای کشف شده قاچاق بوده و به قصد توزیع در سطح بازار در حال حمل بوده است.
وی اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه و جریمه سه میلیارد ریالی متهم پرونده صادر کرد.
شهرستان لامرد در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

۲۳۰ بازرسی از داروخانه های استان فارس
بنا بر مطلب دریافتی دیگری،‌مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: طرح ویژه نظارت بر داروخانه ها با هدف نظارت بر عملکرد داروخانه های سطح استان از هفته گذشته آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: نظارت بر قیمت انواع دارو و برخورد با عرضه کالاهای قاچاق توسط داروخانه ها از اصلی ترین اهداف این طرح نظارتی است و مقرر شده پرونده های متشکله در این طرح ، به شعب ویژه ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی شود.
سالاری با اشاره به انجام ۲۳۰ مورد بازرسی درمدت اجرای این طرح اظهار داشت : در هفته گذشته تعداد ۶۸ اکیپ بازرسی با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در این رابطه فعال بوده و از داروخانه ها بازرسی کرده‌اند.
وی اضافه کرد: شهروندان می توانند هرگونه تخلف در خصوص عرضه دارو توسط داروخانه ها را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند تا در صورت احراز تخلف ، پرونده تعزیراتی تشکیل و اقدامات قانونی به عمل آید.

جریمه سه میلیارد ریالی برای تولید و عرضه آجرهای تقلبی
بنا بر خبر دیگری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: با گزارش بازرسان سازمان صمت مبنی بر تولید و عرضه آجرهای فاقد کیفیت در یک کارگاه آجرپزی واقع در حومه شهر شیراز ، پرونده ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
سالاری با اشاره به احضار متصدی کارگاه به تعزیرات افزود: بر اساس اعلام اداره کل استاندارد ، آجرهای تولید شده در کارگاه مذکور غیراستاندارد بوده و متصدی کارگاه نیز بدون دریافت مجوزهای قانونی اقدام به فعالیت کرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف ، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه سه میلیارد ریالی واحد تولیدی متخلف صادر کرد.

ثبت دیدگاه