• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

زنگ آموزش فرهنگ ترافیک در ۵۰۰ مدرسه شیراز نواخته شد

  • 20 آذر 1401 - 16:33
زنگ آموزش فرهنگ ترافیک در ۵۰۰ مدرسه شیراز نواخته شد

با حضور مسئولان شهری،زنگ آغاز آموزش فرهنگ‌ ترافیک در ۵۰۰ مدرسه شیراز نواخته شد.

شهردار کلانشهر شیراز شنبه در آیین نواختن زنگ فرهنگ ترافیک در دبستان شهیدان اتحادی ناحیه ۳ آموزش‌وپرورش شیراز گفت: از امروز یک شعاری تحت عنوان “شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی” مطرح می‌کنیم که فرهنگ ترافیکی یکی از زیرشاخه‌های این مهم است.
محمد حسن اسدی افزود: با ابتکار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از امروز به مدت یک هفته برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته حمل و نقل پیش‌بینی شده است.
اسدی تصریح کرد: همزمان با روز حمل‌ونقل در ۲۶ آذرماه، عملیات اجرایی فاز دو خط دو مترو از میدان آزادی تا میدان کلبه و در ادامه تا فضیلت آغاز می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: این‌ برنامه‌ها، باید راهبرد عملیاتی داشته باشند و امید است بتوانیم از ظرفیت عملی دانش‌آموزان در خانواده و به صورت میدانی در سطح شهر در کنار پلیس بهره‌مند شویم.
علی‌اکبر سلطانی تصریح کرد: هر چقدر برای احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله خیابان و پل و جاده هزینه کنیم، بدون نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: ۵۰۰مدرسه در مقطع ابتدایی به عنوان هدف اولیه برای آموزش فرهنگ ترافیک در کلانشهر شیراز انتخاب شده است.
هادی شه‌دوست شیرازی افزود: محتوای آموزشی مورد نیاز برای این مهم فراهم شده و از امروز برنامه آموزش فرهنگ ترافیک کار خود را آغاز خواهد کرد.
معاون شهردار شیراز بیان کرد: پیرو درخواست استاندار فارس و برنامه ریزی‌های انجام شده مبنی بر کاهش تصادفات منجر به فوت،امسال حدود ۱۵درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم که نشان دهنده عزم شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و پلیس راهور برای مدیریت این موضوع است.
وی تصریح کرد: قرار بود که این برنامه راهبری تا پایان امسال تهیه و تدوین شود که زودتر از موعود زمانی پیش‌بینی شده فراهم و به استانداری ارسال شده است.
شه‌دوست شیرازی خاطرنشان کرد: نخستین سامانه مدیریت هوشمند اتوبوس و مینی‌بوس بزودی راه‌اندازی و دسترسی شهروندان به این سامانه فراهم می‌شود.

ثبت دیدگاه