• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

ساخت سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب آبشخور وحوش در منطقه پاقلات لامرد

  • 13 آذر 1401 - 8:24
ساخت سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب آبشخور وحوش در منطقه پاقلات لامرد

خیران و دوستداران محیط زیست با ساخت سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب آبشخور وحوش در منطقه زیست محیطی پاقلات شهرستان لامرد استان فارس نیاز حیوانات و حیات وحش این منطقه به آب را تامین کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از بر طرف سازی مشکل بی آبی منطقه حفاظت شده پاقلات دراین شهرستان خبر داد و گفت: به همت خیرین و حامیان محیط زیست مشکل بی آبی ارتفاعات منطقه شکار ممنوع پاقلات برطرف شد.

حمزه برومند فر روز یکشنبه با اشاره به همکاری انجمن های مردم نهاد به منظور حفظ محیط‌ زیست شهرستان بیان کرد: با توجه به وجود مشکل کم آبی در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع پاقلات انجمن های مردم نهاد در این حوزه فعال شدند تا این مشکل برطرف گردد.

وی اضافه کرد: در راستای برطرف سازی مشکل کم آبی در این منطقه نیازمند ایجاد آبشخور به ظرفیت سه هزار و ٨٠٠ متر مکعب آب بود که ساخت این آبشخور نیز توسط خیران حامی محیط زیست از جمله تشکل محیط زیستی سبز گستران پاقلات مرتفع شد.

برومند فر در ادامه تصریح کرد: تشکل محیط زیستی سبز گستران پاقلات هزینه ساخت این آبشخور که اعتباری بالغ بر ٧٠ میلیون تومان است را برای ساخت آبشخور تامین کرد تا مشکل کم آبی در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع پاقلات برطرف شود.

به گفته این مقام مسئول با ساخت آبشخور در این منطقه مشکل کم آبی در ارتفاعات این منطقه شکار ممنوع به همت خیرین حامی محیط زیست برطرف شد.

پاقلات، روستایی از توابع بخش اشکنان شهرستان لامرد درجنوبی‌ترین نقطه استان فارس قرار دارد.منطقه حفاظت شده شرق پاقلات با وسعت ۸ هزار هکتار در حال حفاظت و مراقبت می باشد.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۳ کیلومتری جنوب استان فارس قرار دارد .

ثبت دیدگاه