• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور و ثبت یک شاخص جهانی

  • 09 آذر 1401 - 18:31
تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور و ثبت یک شاخص جهانی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا تا کنون ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است. از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ در کشور تزریق شده که یک شاخص و رکورد در تزریق روزانه است.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان شهرستان شیراز به بررسی و نحوه ارائه مراقبت های بهداشتی در این مرکز بهداشتی پرداخت و یاد آور شد : دریافت، نگهداری و توزیع ۲۱۳ میلیون دز از ۱۰ نوع واکسن کووید۱۹ به شکل ۲۴ ساعته و فعال سازی ۲۹ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی برای استمرار واکسیناسیون کرونا از دیگر برنامه‌های واکسیناسیون سراسری کووید۱۹ در کشور بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شیراز، از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان و خانه بهداشت بیدزرد بازدید کرده و از نزدیک روند خدمت رسانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این بازدید ضمن گفت و گو با پزشکان خانواده، نحوه ارایه خدمات، روند معاینه بیماران، نحوه ارجاع به سطوح بالاتر و بیشترین علت موارد مراجعه به این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این بازدید با اشاره به نقش مهم خدمات و مراقبت های بهداشتی در ارتقای سلامت جامعه، بر اهمیت تلاش مستمر دست اندرکاران این حوزه در مراکز ارائه خدمت به عنوان مسوولان سلامت مردم منطقه در مسیر ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از ببماری غیرواگیر تاکید کرد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت در این برنامه بازدید که با همراهی دکتر «مصطفی رضایی» رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت انجام شد، به بررسی اقدامات این مرکز در زمینه مراقبت از مادران باردار نیازمند به مراقبت های ویژه، نوزادان، شاخص های مراقبت پیش از بارداری و نحوه غربالگری سلامت روان جمعیت تحت پوشش پرداخت.

گفت و گو با مراقبان سلامت و کارشناسان این مرکز پیرامون میزان پوشش واکسیناسیون، تعداد پذیرش روزانه مراجعان، شاخص های سلامت روان، نحوه ارائه آموزش های سلامت، بهداشت دهان و دندان، دیگر محورهای این بازدید نظارتی بود.

او در این بازدید در گفت و گو با بهورزان این خانه بهداشت، به بررسی مواردی نظیر چگونگی ارائه مراقبت های بهداشتی به جمعیت تحت پوشش، نحوه بیماریابی، مراقبت های مادران باردار، ثبت خدمات در سامانه الکترونیکی «سیب» و نحوه ارجاع بیماران نیازمند خدمات اورژانس به مراکز درمانی پرداخت.

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان با دارا بودن ۶ خانه بهداشت زیر مجموعه، ۱۴ هزار و ۸۴۸ نفر از مردم منطقه را تحت پوشش دارد.

در این مرکز خدماتی نظیر دندانپزشکی، تزریقات، آزمایشگاه، مامایی، سلامت روان و تغذیه با حضور پزشک، مراقبان سلامت و کارشناسان هر حوزه ارائه می شود.

ثبت دیدگاه