• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

۱۲۷ پرونده تخلف از دستورالعمل‌های استاندارد در فارس تشکیل شد

  • 05 آذر 1401 - 10:15
۱۲۷ پرونده تخلف از دستورالعمل‌های استاندارد در فارس تشکیل شد

مدیرکل استاندارد فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۷ پرونده تخلف از دستورالعمل های استاندارد در این استان تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

به گزارش روابط عمومی استاندارد فارس، محمد مهدی رزمجو افزود: از این تعداد ۱۰۱ مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی متخلف عمدتا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و ۲۶ مورد نیز مربوط به اعلام جرم علیه متصدیان مراکز نگهداری، عرضه و توزیع کالا است.
او ادامه داد: واحدهای تولیدی و مراکز عرضه که به تذکرات و اخطارهای مکرر کارشناسان استاندارد بی توجه باشند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
وی بیان کرد: در صورت دریافت شکایات مردمی از کالاهای دارای علامت استاندارد، کالای مورد نظر ابتدا توسط کارشناسان استاندارد مورد بررسی قرار گرفته و اگر مشخص شود حق با مصرف کننده است مراتب جهت احقاق حق و جلب رضایت شاکی به واحد تولیدی منعکس و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
رزمجو گفت: از شهروندان تقاضا داریم که کالاهای مورد نیاز خود را از مراکز عرضه معتبر و با علامت استاندارد خرید کنند و در هنگام خرید کالا با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت علامت استاندارد درج شده بر روی آن کالا مطمئن شوند.

ثبت دیدگاه