• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

غلبه رنگ آبی بر نقشه کرونا در فارس

  • 21 آبان 1401 - 16:29
غلبه رنگ آبی بر نقشه کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش شهرهای رنگ آبی در استان فارس بر اساس آخرین اعلام رنگبندی نقشه کرونا در استان فارس خبر داد.

دکتر «سید وحید حسینی» روز شنبه با اشاره به حذف رنگ های قرمز و نارنجی از نقشه کرونا در فارس گفت: هم اکنون ۱۷ شهر خرم بید؛ سرچهان؛ پاسارگاد؛ ارسنجان؛ خرامه؛ سروستان؛ خفر؛ استهبان؛ نی ریز؛ داراب؛ قیر و کارزین؛ خنج؛ اوز؛ زرقان؛ بیضاء؛ ممسنی و کازرون در وضعیت زرد و دیگر شهرستان های استان از جمله شیراز، در وضعیت آبی قرار دارد.

او با ابراز خرسندی از کاهش آمارهای کرونا در استان طی هفته های اخیر، اظهار کرد: با این وجود فصل سرما همواره با افزایش شیوع بیماری های تنفسی در جامعه همراه بوده و همین امر اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را ضروری می سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سالمندان، کودکان، بیماران زمینه ای و مادران باردار را از جمله گروه هایی برشمرد که می بایست نسبت به رعایت بهداشت، توجه بیشتری داشته باشند.

دریافت دزهای سوم و یادآور واکسن کرونا به ویژه در گروه های یاد شده، دیگر توصیه مسوول ارشد حوزه سلامت استان فارس بود.

دکتر حسینی از تلاش های شبانه روزی و خدمات اساتید، پزشکان و مدافعان سلامت استان برای دستیابی به وضعیت کنونی و کاهش آمارهای کرونا در فارس، قدردانی کرد.

اهمیت تداوم پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی با کاهش آمارهای کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به افزایش شهرهای دارای وضعیت رنگبندی آبی کرونایی در استان فارس، بر اهمیت تداوم پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی با کاهش آمارهای کرونا تاکید کرد.

 دکتر «سید وحید حسینی» در نشست صبح امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، گفت: گزارش ها نشان دهنده کاهش موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان فارس است.

او با اشاره به افزایش شهرهای آبی در استان فارس اضافه کرد: هم اکنون ۲۰ شهرستان استان فارس در وضعیت آبی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش نسبی آمارهای کرونا در فارس، از مردم استان خواست همچنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سلامت خود و اطرافیان را در برابر خطرات بیماری های تنفسی حفظ کنند.

دکتر حسینی با تاکید بر این موضوع که در مقابل کاهش موارد شناسایی، بستری و فوت ناشی از کرونا، با افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به آنفلوآنزا روبرو هستیم، افزود: برای دستیابی به وضعیت با ثبات، همچنان نیازمند همراهی مردم در کنار ایثار و فداکاری کارکنان دانشگاه در تمام بخش ها هستیم.

افزایش نگران کننده مصرف آنتی بیوتیک

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO) در یک هفته گذشته تعداد موارد فوت ناشی از کرونا در جهان به حدود ۹ هزار و چهارصد مورد رسیده که این تعداد کمترین موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ از ابتدای فوریه ۲۰۲۲ میلادی بوده است.

دکتر «عباس رضائیان زاده» افزود: در گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکید شده که به دلیل  قابل پیشگیری بودن، هر مورد مرگ ناشی از کرونا غیرقابل قبول است و باید نگران جهش های احتمالی ویروس کرونا نیز باشیم.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از افزایش موارد آنفلوآنزا، به عدم تاثیر آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری های ویروسی اشاره کرد و از مردم خواست از مصرف خودسرانه این گروه دارویی برای درمان آنفلوآنزا خودداری کنند.

ثبت دیدگاه