• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

شهرداران استان آذربایجان شرقی از آثار تاریخی کازرون بازدید کردند

  • 15 آبان 1401 - 12:20
شهرداران استان آذربایجان شرقی از آثار تاریخی کازرون بازدید کردند

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان آذربایجان شرقی به همراه شهرداران این استان از شهر تاریخی کازرون در استان فارس بازدید کردند.

اماکن و آثار باستانی بیشاپور، سراب اردشیر، امامزاده سید حسین (ع)، مقبره مرحوم نصرالله مردانی و پارک تپه ای بعثت از جمله اماکنی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

شهردار کازرون روز شنبه در جریان این بازدید با اشاره به قدمت طولانی این شهر گفت: شهر تاریخی بیشاپور مرکز حکومت ساسانیان، آرامگاه ابواسحاق کازرونی، آرامگاه شیخ امین الدین بلیانی و آرامگاه علامه دوانی از جمله آثار تاریخی و فرهنگی کازرون است.

رضا نوذری، با اشاره به بازدید شهرداران استان آذربایجان شرقی از شهر کازرون افزود: توسعه روابط بین شهرهای ایران می‌تواند زمینه معرفی آثار باستانی و تاریخی موجود در هر یک از شهرها را فراهم کند و رونق و رشد شهرها را به دنبال داشته باشد.

وی، تبادل تجربیات بین شهرداران را در پیشرفت و توسعه شهرها موثر دانست و ادامه داد: تجربه‌های موفق برخی از شهرها در شهرسازی و بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به رشد و پیشرفت دیگر شهرها کمک کند.

وجود آثار تاریخی و فرهنگی به رونق گردشگری کمک می کند
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان آذربایجان شرقی هم، با اشاره به قدمت تاریخی شهر کازرون گفت: وجه اشتراک زیادی بین آذربایجان شرقی، شیراز و کازرون وجود آثار و مراکز تاریخی و فرهنگی بسیار است که هر یک از آنها می‌تواند به ایجاد رونق در صنعت توریسم و گردشگری کمک کند.

مرتضی موحدنیا افزود: امیدواریم بتوانیم با تبادل تجربیات بین شهرها در جهت توسعه گردشگری گام های موثری برداریم.

ثبت دیدگاه