• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

وخامت وضعیت عمومی ٣٠ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • 08 آبان 1401 - 12:43
وخامت وضعیت عمومی ٣٠ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در فارس افزایشی است و هم‌اکنون ۳۰ بیمار مبتلا به این بیماری به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بیمارستان‌های فارس تحت مراقبت ویژه درمانی بسر می‌برند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح یکشنبه ۸ آبان، دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منجر به شناسایی ۶۶۱ هزار و ۴۴۲ بیمار مثبت شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۷۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۶۴ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۲ هزار و ۹۳۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۲۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۲۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱هزار و ۳۱۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۵۳ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۴۱ دُز یادآور واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه