• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

یک معلول مرکز بهزیستی فسا بر اثر آنفلوآنزا جان باخت

  • 03 آبان 1401 - 14:42
یک معلول مرکز بهزیستی فسا بر اثر آنفلوآنزا جان باخت

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: ۱۱ نفر از معلولان در حال نگهداری در مرکز نگهداری معلولان ذهنی بهزیستی فسا به آنفلوآنزا مبتلا شدند که یک نفر از آنها جان باخت. 

محمدرضا هوشیار اظهار کرد: غروب روز شنبه ۳۰مهرماه ۱۴۰۱، ۹ نفر از مددجویان معلولی که در مرکز حضرت امیرالمومنین(ع) تحت مراقبت و نگهداری هستند دچار مشکل گوارشی شدند؛ مدیر این مرکز، هیات مدیره را از این موضوع مطلع کرد و با مرکز ۱۱۵ اورژانس نیز تماس گرفت.
مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: ۹مددجو برای طی کردن روند درمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) منتقل شدند؛ این در حالی بود که در روز یکشنبه یکم مهرماه نیز ۲ نفر دیگر از مددجویان این مرکز دچار کسالت و به مراکز درمانی منتقل شدند.
هوشیار اضافه کرد: یک نفر از این مددجویان مرد که حدود ۳۷ سال سن داشت فوت کرد؛ پزشک قانونی به بررسی علت فوت این مددجوی می‌پردازد و طبق نتایج اولیه اعلام می‌کند که علت فوت مددجوی معلول، آنفلوآنزا است. 
وی عنوان کرد: در این مرکز معلولانی نگهداری می‌شوند که دارای معلولیت شدید و چندمعلولیتی اعم از جسمی، حرکتی و ذهنی هستند؛ اکثر معلولانی که معلولیت شدید دارند با مشکلات ریوی نیز مواجه هستند.
هوشیار با تأکید بر اینکه علت فوت این معلول آنفلوآنزا تشخیص داده شده است، گفت: سیستم ایمنی بدن این معلولان بسیار ضعیف است و اکثر آنها وابسته به تخت هستند.
وی در خصوص وضعیت دیگر معلولان بستری شده در بیمارستان که همگی بالای ۱۴ سال سن دارند، گفت: سایر معلولان هم که در بیمارستان بستری هستند وضعیت خوبی دارند و به احتمال زیاد امروز سه شنبه از بیمارستان مرخص خواهند شد؛ ضمن اینکه مرکز تحت کنترل است و مابقی معلولان با مشکلی مواجه نیستند.

مرکز نگهداری ذهنی حضرت امیرالمومنین (ع) در شهرستان فسا واقع است که در این مرکز ۳۴ مددجو تحت مراقبت و نگهداری هستند. مددجویانی که در این مرکز، تحت مراقبت و نگهداری در این مجموعه هستند دارای مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی هستند و معمولا سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف است.
شهرستان فسا در  فاصله ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه