• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

استاندار فارس: ابهام در آینده شغلی علت اصلی بی‌انگیزگی تحصیلی دانشجویان است

  • 21 مهر 1401 - 15:23
استاندار فارس: ابهام در آینده شغلی علت اصلی بی‌انگیزگی تحصیلی دانشجویان است

استاندار فارس گفت: ابهام در آینده شغلی اصلی ترین علت در بی انگیزگی دانشجویان نسبت به تحصیل علم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس در شیراز افزود: متناسب شدن پذیرش دانشجو با نیازهای جامعه باید به عنوان یک امری اساسی و ضروری در نظام آموزشی کشور دنبال شود.
او ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاه ها باید مباحثی همچون آموزش اخلاق، دیانت، بصریت افزایی و هویت بخشی به دانشجویان را در کنار ارائه آموزش علمی به عنوان یکی از وظایف و رسالت های خود با جدیت دنبال کنند.
وی، بر لزوم تهیه ملزومات و امکانات مورد نیاز مراکز علمی و آموزشی کشور و استان تاکید کرد و گفت: حمایت مجلس و وزارتخانه‌ها در تامین این ملزومات منجر به فراهم شدن زمینه برای ارائه آموزش صحیح به دانشجویان خواهد شد.
استاندار فارس، خواستار اصلاح ساختارهای جذب و توزیع دانشجویان شد و افزود: باید الزاماتی فراهم شود تا دانشجویان بخشی از مدت تحصیل خود را در محیط های کاری سپری کنند.
ایمانیه بیان کرد: ارائه تسهیلات به صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به شرط انعقاد قرارداد با مراکز آموزش عالی و ارائه راه کارهای ارتقاء دانشجویان توسط اساتید از راهکارهای افزایش سطح علمی دانشجویان است.
او افزود: حضور تمام وقت استادان دانشگاه و توجه ویژه به معیشت آنها خصوصا در مباحث پزشکی و بالینی از دیگر راه های ارتقاء توان علمی دانشجویان است.
استاندار فارس، بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از نظر مشورتی اقتصاددانان بزرگ و خبره، در تدوین قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه به این امر توجه ویژه شود.
ایمانیه، خواستار تامین شغل و مسکن برای دانشجویان برتر پس از فارغ التحصیلی شد و ادامه داد: اختصاص ردیف مشخص بودجه و تامین امکانات سخت افزاری برای مراکز آموزش عالی می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

ثبت دیدگاه