• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

رسیدگی به ۱۰۵۹ پرونده میوه فروش متخلف در فارس

  • 19 مهر 1401 - 16:34
رسیدگی به ۱۰۵۹ پرونده میوه فروش متخلف در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون به ۱۰۵۹ فقره پرونده تخلف مربوط به صنف میوه فروش در این استان رسیدگی شده است.

غلامرضا سالاری سه‌شنبه ۱۹ مهر به خبرنگاران گفت: متاسفانه بیشترین میزان گلایه و گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات اصناف مربوط به صنف میوه فروش است.

سالاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵۹ فقره پرونده در این ارتباط رسیدگی شده است، گفت: با رسیدگی به این تعداد پرونده، متخلفان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار فارس خاطرنشان کرد: عمده تخلفات شامل گرانفروشی، درج نکردن قیمت، ارائه ندادن فاکتور، کم فروشی و رعایت نکردن دستورات بهداشتی بوده است.

سالاری یادآور شد که در بین پرونده‌های رسیدگی شده ۵۰۰ فقره پرونده مربوط به گرانفروشی بوده که پس از محرز شدن تخلف، برای متخلفان مجازات‌های قانونی مرتبط با گرانفروشی اعمال شده است.

وی با بیان اینکه درج نکردن قیمت منشا بسیاری از تخلفات در بازار محسوب می‌شود، گفت: در ارتباط با این مورد در پرونده‌های مربوط به صنف میوه فروش، ۱۳ میلیون ریال جریمه لحاظ شده است.

سالاری اضافه کرد: متاسفانه برخی از میوه فروشی‌ها با درج نکردن قیمت روی محصولات عرضه شده، اقدام به گرانفروشی می کنند، در این رابطه از مردم تقاضا داریم تا چنین تخلفاتی را به سامانه ۱۳۵ گزارش کنند.

او همچنین از اجرای حکم تعطیلی و نصب پارچه  برای چندین میوه فروشی متخلف در شهر شیراز خبر داد و اضافه کرد: در مواردی که واحد صنفی موارد متعدد گرانفروشی را در پرونده داشته باشد، علاوه بر تشدید مجازات نقدی، بلافاصله حکم تعطیلی صادر و واحد صنفی متخلف توسط مامورین اجرای احکام این اداره کل پلمب می‌شود.

کشف ۵ تن پروفیل احتکاری 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین از کشف بیش از ۵ تن “پروفیل” از یک انبار مرکز فروش آهن در شیراز خبر داد و گفت: بررسی های اولیه حاکی از این بود که پروفیل های مکشوفه در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده و به قصد گرانفروشی در این محل احتکار شده است.

سالاری از تشکیل پرونده در این رابطه و احضار مالک آهن فروشی به تعزیرات خبر داد و گفت: با توجه به احراز تخلف در تحقیقات انجام شده، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه پروفیل ها در بازار و جریمه نقدی متهم به میزان ۳ میلیارد و  ۶۰۰میلیون ریال در حق دولت صادر کرد.

کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین از شناسایی و توقیف یک کامیون حامل سوخت قاچاق در شیراز خبر داد و یادآور شد که از این تانکر ۳۲ هزار لیتر گازوئیل کشف شد.

سالاری با اشاره به شناسایی متهم اصلی پرونده، گفت: با انجام تحقیقات، تخلف قاچاق سوخت محرز و متخلف به جریمه نقدی به میزان ۱۸ میلیارد ریال محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف در بخش‌های مختلف را به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش کنند تا بازرسین نسبت به بررسی موارد اقدام کرده و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی برای متخلفین تشکیل دهند.

ثبت دیدگاه