• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

مدیر کل راهداری فارس: پرونده نقاط حادثه خیز استان سال آینده بسته می شود

  • 16 مهر 1401 - 18:36
مدیر کل راهداری فارس: پرونده نقاط حادثه خیز استان سال آینده بسته می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: پرونده نقاط حادثه خیز شناسایی شده استان تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ بسته خواهد شد.

علیرضا راستیار، روز شنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: از مجموع ۱۲۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده استان، ۷۴ نقطه رفع خطر شده و مابقی نیز تا شهریورماه ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: تنها مصوبه سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به فارس در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان بحث رفع نقاط حادثه خیز با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود.
او اظهار داشت: ۴۷ نقطه حادثه خیز دیگر نیز باقیمانده که آن نقاطی که روند اصلاح آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان امسال و مابقی نیز تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

جا به جایی ۱۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار فارس
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل بار این استان گفت: ظرف ۶ ماه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا در قالب یک میلیون و ۱۸۲ هزار بارنامه صادره به نقاط درون و برون استان جا به جا شده است.
راستیار گفت: از سال ۹۸ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ صدور مجوزهای شرکت‌های حمل و نقل محدود شده بود که با توجه به دستورالعمل جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، شرایط سرمایه گذاری و اشتغال زایی در این حوزه تسهیل شده است.
راستیار افزود: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز طی ۶ ماه نخست امسال، ۵۰۰ هزار سفر به مقاصد درون و برون استانی انجام شده و طی آن پنج میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۲۵ مسافر به نقاط درون و برون استان جا به جا شده اند.

ابلاغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار جاده ای راهداری فارس در سال ۱۴۰۱
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به ابلاغ یک هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار جاده ای این اداره کل در سال جاری گفت: از این میزان، ۷۳۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی ملی و ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استانی است.
راستار افزود: در بحث اعتبارات ملی حدود ۴۰ درصد تخصیص یافته اما در اعتبارات استانی با توجه به اینکه مبادله موافقت نامه ها در حال انجام است هنوز عددی تخصیص نیافته است.
آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس طی سه سال
وی، مجموع طول راههای روستایی استان را حدود ۱۲ هزار کیلومتر برشمرد و افزود: در استان ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که بر اساس برنامه طی سال سال تمام راههای این روستاها به طول ۶۰۴ کیلومتر آسفالت خواهد شد.
او بیان کرد: همچنین طرح آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۱۰۰ روز نیز در همین راستا در استان به اجرا درآمد که هم اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی فاز دوم آن نیز آغاز خواهد شد.

نوسازی دوربین های ثبت تخلفات راه های استان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس تعداد دوربین های فعال ثبت تخلف در حوزه مدیریت راههای استان را ۱۷۶ دستگاه برشمرد و گفت: نوسازی ۵۷ دستگاه از این دوربین ها که در سه محور شیراز – اصفهان، شیراز – سپیدان و شیراز – سروستان مستقر است انجام شده که موجب ارتقاء دقت و کیفیت آنها شده است.
راستار افزود: در محور شیراز – خرامه نیز که یک محور پرحادثه است ۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت نصب شده که به زودی به چرخه کنترل ناوگان افزوده می شود.

ثبت دیدگاه