• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

۶۰ هزار نوآموز در استان فارس راهی پیش‌دبستانی‌ها شدند

  • 30 شهریور 1401 - 14:25
۶۰ هزار نوآموز در استان فارس راهی پیش‌دبستانی‌ها شدند

آیین ویژه روز غنچه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی به صورت همزمان در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پیش‌دبستانی سراسر استان فارس برگزار شد که بنا بر پیش بینی‌ها، حدود ۶۰ هزار نوآموز راهی پیش‌دبستانی‌های استان شدند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین نمادینی که در پیش دبستانی شهید داورپناه ناحیه سه شیراز برگزار شد، گفت:‌ به همه مربیان و همکاران توصیه می کنم که علاوه بر ارائه محتوای کلاس ها، به مبانی اعتقادی و هویت ملی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا در جامعه گفت: هدف گذاری ما برای حضور نوآموزان در پیش دبستانی یک و دو به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودک که از سن صفر تا ۶ سالگی را شامل می شود، در آموزش و پرورش تشکیل شد که در بخش آموزش ابتدایی مدیریت می شود.
عسکری با اشاره به برنامه ریزی فعالیت ها در راستای سند تحول بنیادین تاکید کرد: اولیا به حضور فرزندان خود در پیش دبستانی ها  اهتمام داشته باشند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این برنامه گفت: مدارس در سال تحصیلی پیش رو به صورت حضوری بازگشایی می شود.
عبدالصمد موسوی ضمن گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، اولیا نقش معلم گونه در کنار آموزش و پرورش ایفای نقش داشتند که از آنها تقدیر و تشکر می کنم.

ثبت دیدگاه