• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

کلاهبردار اینترنتی شهروند دارابی شناسایی شد

  • 28 شهریور 1401 - 18:42
کلاهبردار اینترنتی شهروند دارابی شناسایی شد

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت:‌ فیشینگ کار حرفه ای با ۵۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری از یکی از شهروندان این شهرستان شناسایی شد و مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علیرضا نوشاد در این باره اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵۱۰ میلیون ریال از حساب وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از شاکی مشخص شد که مالباخته برای انجام یک عملیات بانکی وارد درگاه جعلی بانکی شده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب خود در این درگاه جعلی، متوجه برداشت غیرمجاز ۵۱۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش شده بود.
وی بیان کرد: با آغاز تحقیقات پلیس و با اقدام به‌ موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم پرونده در یکی از شهرستان های استان تهران شناسایی و وجه مسروقه با پیگیری های انجام شده، به‌ حساب شاکی بازگردانده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با تأکید بر دقت کاربران فضای مجازی در دریافت و نصب نرم‌افزارهای کاربردی، گفت: کاربران نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر نرم‌افزاری دریافت کرده و از بازکردن لینک‌های ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پیامک به هر عنوانی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.
شهرستان داراب در جنوب شرق استان فارس واقع است.

فیشینگ  به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها گفته می‌شود.
پیش از این، پلیس فتا بارها در پیامکهایی به شهروندان هشدار داده است: مجرمین با ارسال پیامک با نام سامانه ثنا قوه قضائیه، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، وزارت اطلاعات و سایر ادارات دولتی به همراه لینک از شماره های شخصی، به دنبال کلاهبرداری و خالی نمودن حساب شما هستند. لطفا کلیک نفرمایید.

ثبت دیدگاه