• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

آتش‌سوزی ساختمان ۷ طبقه در شیراز بدون مصدوم خاموش شد

  • 13 شهریور 1401 - 10:10
آتش‌سوزی ساختمان ۷ طبقه در شیراز بدون مصدوم خاموش شد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: پنج نفر از شهروندان شیرازی از میان دود و آتش در آتش سوزی ساختمان تجاری – مسکونی هفت طبقه در عملیات نفسگیر توسط آتش نشانان نجات داده شدند.

محمدهادی قانع یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش نفسگیر آتش نشانان آتش سوزی بامداد یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساختمان هفت طبقه تجاری مسکونی در بلوار ستارخان مهار شد و پنج شهروند از میان دود و آتش نجات یافتند.
وی ادامه داد: ساعت ۳ و ۶ دقیقه بامداد یکشنبه ۱۳ شهریور ماه طی تماس ساکنین یک ساختمان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی در طبقه همکف، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز نیروهای عملیات ایستگاه های ۲ ، ۵ ، ۶ ، ۱۱  و ۱۴ را به همراه گروه های امداد و نجات، خودروی بالابر و ده دستگاه خودروی امدادی به بلوار ستارخان،روانه کرد.
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز دراین باره تصریح کرد: در محل حادثه یک ساختمان هفت طبقه تجاری مسکونی مشاهده می شد که طبقه همکف آن با کاربری فروشگاه موبایل طعمه شعله های آتش شده بود.
قانع افزود: با توجه به شعله وری آتش و حساسیت حادثه، آتش نشانان با سرعت عمل و ایمنی فردی کامل به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی موفق شدند در کمترین زمان ممکن به کانون آتش سوزی نزدیک شوند و به سرعت مهار شعله های آتش را آغاز و از سرایت آن به طبقات فوقانی جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: گروه دوم از آتش نشانان همزمان با استفاده از تجهیزات تنفسی به جست و جو در طبقات پرداختند و موفق شدند ۵ نفر از ساکنین که در وضعیت خطرناکی در میان دود ناشی از این آتش سوزی گرفتار بودند از ساختمان خارج و به محل امن انتقال دهند.
قانع گفت: این حادثه با سرعت عمل و مدیریت عملیات آتش نشانان تلفات جانی نداشت و علت آن توسط کارشناسان  در حال بررسی است.
مأموران آتش نشان پس از مهار آتش، تهویه دود و ایمن سازی محل به عملیات خود پایان دادند.

ثبت دیدگاه