• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

 همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استهبان از گاز برخوردار شدند

  • 07 شهریور 1401 - 18:01
 همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استهبان از گاز برخوردار شدند

فرماندار شهرستان استهبان اعلام کرد: کلنگ طرح گازرسانی به روستاهای «خانه‌کت» و «قشم‌قاوی» در ابتدای دولت سیزدهم به زمین زده شد و خوشبختانه در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها هستیم و بدین ترتیب، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از گاز برخوردار شدند.

یوسف کارگر ضمن گرامیداشت مناسبت هفته دولت اظهار کرد: روستاهای خانه‌کت و قشم‌قاوی تنها شهرستان‌های استهبان بودند که از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره بودند اما با پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم، در حال حاضر اهالی این روستاها که جمعیتی بالای ۲۰ خانوار را دارند از گاز طبیعی برخوردار شدند.
فرماندار شهرستان استهبان با بیان اینکه پروژه گازرسانی به این روستاها با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد،گفت: این پروژه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مجلس در شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.
شیبانی اضافه کرد: با این اقدام مهم، دیگر روستایی با جمعیتی بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان نداریم که از گاز محروم باشد.

وی اعلام کرد: در شهرستان استهبان در هفته دولت ۱۰ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار شهرستان استهبان ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه‌های برق‌رسانی، آبرسانی، گازرسانی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی، عمرانی، مسکن روستایی ‌و دانش‌بنیان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.
استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه