• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

شهر صدرای شیراز صاحب مرکز جامع خدمات سلامت شد

  • 07 شهریور 1401 - 8:38
شهر صدرای شیراز صاحب مرکز جامع خدمات سلامت شد

شهر جدید صدرا با داشتن قریب به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هیچ مرکز خدمات جامع سلامتی نداشت تا در هفته دولت ۱۴۰۱ همزمان ۲ مرکز خدمات جامع سلامت در این شهر جدید افتتاح و زمینه بهرمندی ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین این شهر جدید از خدمات بهداشتی و سلامت فراهم شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با پنجمین روز هفته دولت دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری حافظ و سردار شهید عبدالله اسکندری به بهره برداری رسید.

استاندار فارس روز یکشنبه در این آیین ضمن تبریک هفته دولت به خبرنگاران گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری حافظ در زمینی به وسعت ۴ هزار و ۲۶۰ مترمربع و زیربنای ۷۷۳ مترمربع به بهره برداری رسید.


دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: هزینه ساخت این مرکز خدمات جامع سلامت شهری ۴ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و ارایه خدمات سلامت به حدود ۵۰ هزار نفر از ساکنین صدرا را تامین خواهد کرد.
وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری سردار شهید عبدالله اسکندری در زمینی به متراژ هزار و ۹۸۴ متر مربع و زیربنای ۹۵۱ مترمربع ایجاد شده است.
استاندار فارس اضافه کرد: هزینه ساخت این مرکز درمانی پنج میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان بوده است و با ایجاد این دو مرکز خدمات درمانی به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین صدرا ارایه خواهد شد.
ایمانیه  در ادامه با بیان اینکه ایجاد این دو مرکز جامع خدمات سلامت در شهر جدید صدرا از مصوبات اخیر در استانداری فارس بوده،گفت: در حال حاضر این دو مرکز در شیفت صبح به مردم خدمات ارایه خواهند کرد در صورتیکه با توجه به فاصله صدرا از شیراز و نیاز شهروندان باید خدمات این دو مرکز در شیفت عصر نیز فعال شود.
وی بر لزوم تسریع ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء شهر صدرا تاکید کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که اخیرا منعقد شده این مرکز درمانی بیمارستانی بزودی افتتاح خواهد شد.
ایمانیه با اشاره به ایجاد دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری در صدرا گفت: بهره برداری از این دو مرکز مساله‌ای ضروری بود اما نباید به آن اکتفا کرد و خدمات سلامت در صدرا نیازمند گسترش است.
شهر جدید صدرا اکنون با قریب ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از دهه ۷۰ در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز ایجاد شده است.

ثبت دیدگاه