• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

۱۸۰ هزار مشمول غائب خدمت سربازی در فارس زندگی می‌کنند

  • 06 شهریور 1401 - 12:13
۱۸۰ هزار مشمول غائب خدمت سربازی در فارس زندگی می‌کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: حدود ۱۸۰ هزار مشمول غائب خدمت سربازی در سطح استان فارس وجود دارد که تقریبا نیمی از این افراد در شهرستان شیراز ساکن هستند.

محمدرضا دهقانیان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳ میلیون نفر مشمول غائب خدمت سربازی در سطح کشور وجود دارد که قریب به ۱۸۰ هزار نفر آن در استان فارس است.
وی ادامه داد: حدود نیمی از مشمولان غائب خدمت سربازی در سطح کلانشهر شیراز ساکن هستند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس در ادامه ایجاد محدودیت‌های اجتماعی و شغلی را ازجمله اقداماتی دانست که با استفاده از آن می توان مشمولان غائب را ملزم به انجام خدمت مقدس سربازی کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین دستگاه هایی ازجمله اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،سازمان صنعت،معدن و تجارت این استان و فرماندهی انتظامی فارس در حال پیگیری و انعقاد است که خدماتی ازجمله اشتغال،بیمه بیکاری و … به مشمولین غایب خدمت وظیفه عمومی ارائه نشود.
وی عنوان کرد: در این تفاهم نامه دیده شده که کارفرمایانی که مشمولین غائب خدمت مقدس سربازی را به کار گیرند نیز به محاکم قضایی معرفی شوند.
دهقانیان اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های متولی در سطح استان گشت های مشترکی در حال ایجاد است تا کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی و کارگاهی و … که مشمول غائب خدمت سربازی هستند شناسایی و به مراجع مربوطه برای پیگیری و رسیدگی معرفی شوند.

ثبت دیدگاه