• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان شیراز آغاز شد

  • 31 مرداد 1401 - 14:40
ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان شیراز آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز با بیان اینکه ساماندهی و نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی در سطح این شهرستان به شکل جدی‌تری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با مجموعه‌های فاقد مجوز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و این خوابگاه‌ها مهر وموم خواهد شد.

بنا بر گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شیراز، جعفر طاهری در حاشیه بازدید سرزده از خوابگاههای دانشجویی خودگردان در شیراز افزود: شیراز به واسطه دارا بودن دانشگاههای متعدد دولتی در رده های بالای کشوری، در جایگاه ویژه ای قرار داشته و میزبان طیف گسترده ای از دانشجویان از نقاط مختلف کشور است و انتظار می رود دستگاههای متولی از جمله دانشگاهها، برنامه ریزی مطلوب تری برای اسکان آنان فراهم سازند. 
معاون فرماندار شیراز با اشاره به پیگیری ها و مصوبات کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز در رابطه با ساماندهی خوابگاههای خودگردان افزود: با نگاه حمایتی و مصوبات اخیر کمیسیون دانشجویی استان، حمایت از دانشجویان و متصدیان خوابگاههای دانشجویی خودگران بعنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار ویژه قرار گرفته و ساماندهی وضع موجود تسریع خواهد شد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با اعلام حمایت از خوابگاههای خودگردان دارای مجوز، خاطرنشان کرد: همه خوابگاههای دانشجویی خودگردان مکلف هستند تا نیمه اول شهریورماه جاری نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز از امور دانشجویی دانشگاه شیراز اقدام کنند چرا که پس از مهلت مقرر، با خوابگاههای دانشجویی فاقد مجوز و شناسنامه، برابر قانون برخورد خواهد شد.
طاهری همچنین توجه جدی به خواسته های به حق دانشجویان، ساماندهی و بهبود امکانات و افزایش ضریب ایمنی خوابگاههای دانشجویی را وظیفه روسای دانشگاههای شیراز به ویژه دانشگاه های غیر دولتی دانست و از حمایت همه جانبه فرمانداری شیراز در این راستا خبر داد. 
رئیس کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز با تاکید بر ضرورت رفع نواقص و مشکلات خوابگاههای دانشجویی خودگردان شیراز تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، یادآور شد: طرح تشدید نظارت بر خوابگاههای دانشجویی شیراز در طول ترم تحصیلی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت و با خوابگاههای فاقد مجوز و استاندارهای لازم، طبق مفاد آیین‌نامه، برخورد و ضمن انتقال دانشجویان تحت پوشش به سایر خوابگاههای دارای مجوز، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد. 

 طاهری ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه اسکان و تامین امکانات رفاهی و امنیتی مورد نیاز دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در این خوابگاهها، از دانشجویان غیر بومی و خانواده‌های آنان خواست، برای سال تحصیلی جدید از لیست خوابگاههای دارای مجوز که در اختیار معاونت دانشجویی کلیه دانشگاه‌های سطح شهرستان قرار دارد استفاده کنند.

ثبت دیدگاه