• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

یاری رسانی به مردم روستای دهنو قلندری شیراز پس از سیلاب ادامه دارد

  • 29 مرداد 1401 - 10:01
یاری رسانی به مردم روستای دهنو قلندری شیراز پس از سیلاب ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به بارندگی‌های مردادماه در شیراز گفت:عملیات عمرانی هفت روزه که به منظور پیشگیری و مقابله با بارش‌های آینده و بازسازی و بازتوانی برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر در روستای دهنو قلندری برنامه‌ریزی شده بود به پایان رسید.

خلیل عبدالهی افزود: در سیل اخیر رسوباتی در بند انحرافی واقع در بالادست روستای دهنو قلندری از بخش ارژن توابع شهر شیراز که در سالهای گذشته با هدف کنترل سیلاب و رسوب توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری احداث شده بود، ایجاد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: ایجاد این رسوبات موجب شد روان‌آب و وقوع سیل در پایین دست بند انحرافی، خسارت‌های بسیاری به باغات و زیرساخت‌های روستای دهنو قلندری وارد کند.
عبدالهی اضافه کرد: بدین ترتیب اقداماتی به منظور پیشگیری و مقابله با بارش‌های آینده و بازسازی و بازتوانی برای خسارات در دستورکار قرار گرفت که با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی، عملیات عمرانی هفت روزه آغاز شد.
این مقام مسئول گفت: این عملیات با بهره‌گیری از ماشین‌آلات سنگین از جمله ۱۲ دستگاه کمپرسی، ۲ لودر و یک گریدر صورت گرفت و پس از انجام اقدامات لازم برای بازسازی و بازتوانی به پایان رسید.
وی ادامه داد: در هنگام انجام عملیات لایروبی بند انحرافی، تعریض مسیر اصلی روستای دهنو قلندری نیز که به مدت ۱۱ سال به عنوان مطالبه مردمی مطرح می‌شد، در مسافتی در حدود چهار کیلومتر انجام شد.
عبدالهی یادآور شد: در طول سالهای گذشته تعداد بسیاری از هموطنان بر اثر سانحه تصادف در این مسیر جان باختند؛ لذا ساماندهی این مسیر موجب رضایت اهالی این منطقه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه در سیل اخیر آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این روستا وارد شد، گفت: برای جبران این خسارت‌ها بازدیدهایی از این منطقه با همکاری اداره کل بنیاد مسکن، آب و فاضلاب شیراز و شرکت گاز شیراز صورت گرفت و در روزهای آتی سایر مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها نیز رفع خواهد شد.

دهنو قلندری روستایی از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز است که در دهستان قره‌چمن قرار دارد.

ثبت دیدگاه