• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

آمار مراجعه‌ به مرکز شیمی‌درمانی جهرم افزایش یافت

  • 27 مرداد 1401 - 8:11
آمار مراجعه‌ به مرکز شیمی‌درمانی جهرم افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضرتعداد مراجعه‌کنندگان برای شیمی درمانی به مرکز شیمی درمانی جواد الائمه(ع) این شهرستان بیشتر شده است که یکی از دلایل آن کاهش اضطراب و استرس در مقایسه با روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور است.

قهرمان بمانا افزود: علاوه بر بیماران مراجعه‌کننده بومی، ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیماران از شهرستان‌های همجوار هم برای شیمی درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.
وی اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۴۰ بیمار از نقاط مختلف استان برای رهایی از سرطان به مرکز شیمی درمانی بیمارستان پیمانیه مراجعه می‌کنند و در حال حاضر ماهانه حدود ۹۰ درصد تخت‌های مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان پیمانیه اشغال می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، آمار مراجعه بیماران به مرکز کاهش نسبی داشت، اما با وجود آن مرکز به فعالیت خود ادامه می‌داد و حتی تعدادی از بیماران به دلیل کمبود تخت‌های بستری و کاهش مدت زمان دریافت دارو از شیراز به جهرم مراجعه می‌کردند.
بمانا تصریح کرد: سرطان های سینه و روده بزرگ یا کولون از شایع‌ترین سرطان‌هایی است که بیماران برای درمان و رهایی از آنها به این مرکز شیمی درمانی مراجعه می کنند. در این مرکز ۸۰ درصد خانم‌هایی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند مبتلا به سرطان سینه هستند و ابتلای بیماران به سرطان روده بزرگ در هر دو جنس تقریبا مساوی است.
وی ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران و تامین دارو با تعرفه دولتی را از دیگر دلایل افزایش مراجعات به این مرکز دانست و گفت: روزانه ۴۰ بیمار تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و داروهای بیماران در دسترس و نیاز به تهیه آنها توسط بیمار نیست. همین طور امکان دریافت داروهای شیمی درمانی بصورت بستری هم فراهم شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در مرکز شیمی درمانی جواد الائمه (ع) بیمارستان پیمانیه جهرم، پذیرش کودکان دچار بیماری سرطان با ارجاع نامه فوق تخصص آنکولوژی اطفال نیز صورت می‌گیرد.


بخش شیمی درمانی بیمارستان پیمانیه جهرم از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب و در روزهای پنج شنبه فقط در شیفت صبح خدمات می‌دهد. همین طور در این مرکز ۶ پرستار و یک پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی در حال خدمت به بیماران هستند.
مرکز شیمی درمانی جواد الائمه (ع) بیمارستان پیمانیه جهرم ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با حضور مسئولانی از مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح شد. این مرکز با ۲ هزار متر مربع زیربنا در سه طبقه بنا شده و دارای ۳۰ تخت شیمی درمانی برای بیماران بستری و سرپایی است. این مرکز توسط خانواده‌ خیر بزرگوار مرحوم شیرزادی و همیاری خیرین ارزشمند حاج منوچهر رازقیان جهرمی و حاج اکبر رحمتی، ساخته شده است‌.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه