• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

سه تن چوب جنگلی بلوط در شهرستان جهرم کشف شد

  • 24 مرداد 1401 - 16:06
سه تن چوب جنگلی بلوط در شهرستان جهرم کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت کوره‌های زغالی در منطقه سیمکان، سه تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

ابراهیم شهسواری افزود: یک نفر متخلف با خرید چوب‌های جنگلی غیر مجاز از قاچاقچیان چوب اقدام به دپو و سپس  تولید زغال می کرد که به دام افتاد.

شهسواری اظهار داشت: مبارزه و جلوگیری از قاچاق چوب غیرمجاز، برقراری ایست‌های بازرسی و گشت‌های شبانه، سرکشی از کوره‌ها و بازرسی از محل دپوی چوب‌ها در مناطق حساس از جمله اقدامات انجام گرفته به منظور جلوگیری از قاچاق چوب‌های جنگلی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ضمن هشدار به کوره‌داران و تولیدکنندگان  زغال جنگلی گفت: عرصه‌های منابع طبیعی به طور مستمر تحت پایش و کنترل دقیق قرار دارد و دراین راستا با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: شوراها و دهیاران موکلفند برای برخورد و مبارزه با قاچاق چوب و به دام انداختن متخلفان همکاری لازم را با نیروهای منابع طبیعی داشته و در این راستا اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ضمن قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و پاسگاه دوزه با اشاره به اهمیت حفظ و حفاظت از عرصه‌های جنگی و مرتعی و انتقال این میراث ارزشمند به آیندگان گفت: از مردم و طبیعت دوستان درخواست می‌کنیم در صورت اطلاع و یا مشاهده موارد مشکوک در این عرصه‌ها از جمله حمل  یا دپو هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی  غیرمجاز، مراتب را به شماره‌های  ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه