• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس در شیراز

  • 10 مرداد 1401 - 14:29
پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس در شیراز

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس به صحن شورای اسلامی ارایه شد.

محمد تقی تذروی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در ماه های اخیر جلسات متعددی برای تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ شیراز با حضور اعضای کارگروه ماده۱۸ شامل رییس آموزش و پرورش به عنوان رییس کارگروه، نماینده اولیاء و مربیان شیراز و شهرداری تشکیل شده است و نتیجه این جلسات با در نظر گرفتن روال قانونی مصوبه کارگروه ماده ۱۸ به کمیسیون حمل و نقل ارسال شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به تعطیلی دو سال اخیر خدمات سرویس دانش آموزی بدلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تورم های پیش رو در جامعه و از یک سو شرایط رانندگان سرویس مدارس و از سوی دیگر شرایط والدین دانش آموزان ، نرخ سرویس دانش آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته به میزان ۴۰ درصد افزایش می یابد که این مساله در کمیسیون ماده ۱۸ آموزش و پرورش نیز تایید شد ،که این میزان افزایش قیمت پس از بررسی در صحن شورای اسلامی شهر و فرمانداری شهرستان شیراز  اعلام و به شهرداری ابلاغ می شود.

وی افزود: همچنین ضمن تدوین صورت پذیرفته در خصوص آیین نامه داخلی طرح ترافیک مدارسی که مشمول این طرح می باشند با ۱۰ درصد افزایش و مدارس با شرایط خاص مانند استثنایی و …. با ۵ درصد افزایش قیمت به نرخ ورودی کرایه هر دانش آموز اضافه می‌شود.

تذروی افزود: برای نزدیک شدن به نرخ کرایه واقعی سرویس مدارس در سال گذشته باتوجه تعطیلی مدارس افزایش ۳۰ درصدی مصوب شد که با افزایش مجدد در سال جدید به میزان ۴۰ درصد، به نرخ واقعی نزدیک تر شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه رانندگان در صورت هرگونه موارد اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ملزم به رعایت این قوانین و پروتکل های بهداشتی‌اند.

ثبت دیدگاه