• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

آماده باش راهداران فارس در پی هشدار هواشناسی

  • 07 مرداد 1401 - 10:15
آماده باش راهداران فارس در پی هشدار هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان، ۵۰۰ راهدار به همراه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، علیرضا راستیار افزود: با توجه به احتمال جاری شدن سیل، برنامه ریزی های لازم نیز برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های حمل و ‌نقل جاده‌ای استان انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین به منظور اجرای اهداف پدافند غیرعامل، از ابتدای امسال لایروبی پل‌های استان نیز توسط اداره های تابعه شهرستان ها انجام شده و طی روزهای اخیر از مناطقی که احتمال عبور روان آبها در آن وجود دارد بازدید لازم به عمل آمد.
او اظهار داشت: با توجه به تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، هم اینک با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم ایجاد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
راستیار افزود: از شهروندان استان و سایر هموطنان تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، حتما قبل اقدام به سفر؛ از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه های ایمنی و هشدارهای هواشناسی و پلیس توجه کنند.

ثبت دیدگاه