• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

آبگرفتگی ۴ روستای داراب برطرف شد؛ سدی در فراشبند فارس آسیب ندیده است

  • 06 مرداد 1401 - 10:06
آبگرفتگی ۴ روستای داراب برطرف شد؛ سدی در فراشبند فارس آسیب ندیده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به آخرین وضعیت استان از بارندگی‌های سامانه بارشی موسمی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم مردادماه۱۴۰۱ گفت: در حال حاضر وضعیت استان فارس پایدار است و آبگرفتگی برخی مناطق از جمله چهار روستای داراب نیز برطرف شد.

خلیل عبدالهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شامگاه چهارشنبه پنجم مردادماه به دلیل بارندگی شدید چهار روستای شهرستان داراب ( واقع در جنوب شرق استان فارس) دچار آبگرفتگی شدند که در پی آن، این روستاها تخلیه شدند تا آسیبی متوجه ساکنان نباشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز آب ناشی از بارندگی در این روستاها فروکش کرده است.

همکاری اهالی دو کوچه بلوار جمهوری شیراز در تخلیه محل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره صدور دستور تخلیه منازل دو کوچه در خیابان کوهستان بلوار جمهوری  شیراز که در معرض رانش کوه در اثر سیلاب احتمالی هستند، گفت: اهالی این منطقه همکاری لازم را برای تخلیه منازلشان داشتند و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

هیچ سدی نشکسته است، آب سد سرریز کرد
عبدالهی با اشاره به آبگرفتگی جاده در مسیر روستای خیرآباد فراشبند نیز بیان داشت: روز چهارشنبه عنوان شده بود که این روستا به علت شکستن سد دچار آبگرفتگی شده است در صورتی که این روستا به دلیل پر شدن سد خاکی همجوار، دچار آبگرفتگی شد.

پیش بینی بارندگی شدیدتر فارس در بعدازظهر پنجشنبه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه بارندگی شدیدتری را پیش رو خواهیم داشت، گفت: شرق و جنوب استان بعدازظهر پنجشنبه با بارندگی شدیدتری مواجه هستند؛ امروز کازرون و نورآباد هم درگیر بارش‌های تابستانی خواهند شد.

افزایش شدت بارندگی در شیراز از صبح جمعه
وی اضافه کرد: احتمال دارد بارندگی در شیراز از شامگاه پنجشنبه آغاز شود اما شدت این بارندگی صبح جمعه افزایش خواهد یافت. در حال حاضر کارشناسان در حال پایش وضعیت هستند و ساعت ۱۱ پنجشنبه، پیش‌بینی شدت این بارش‌ها مشخص خواهد شد.

در حال برآورد خسارات بارش‌ها هستیم
عبدالهی در رابطه با خسارت‌های ناشی از این بارندگی‌ها گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت‌ها هستند و میزان این خسارت‌ها به زودی اعلام خواهد شد.
وی اعلام کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، هلال احمر، برق، راهداری و منابع طبیعی در این مدت در حال آماده باش بوده‌ و اقدامات لازم را برای کنترل وضعیت انجام داده‌اند.

هواشناسی استان فارس از روزهای گذشته و با صدور اطلاعیه های متعدد وضعیت قرمز و وقوع بارش های سیل آسا همراه با وزش تندبادهای خطرناک برای بسیاری از مناطق به ویژه شهرهای جنوبی این استان را طی سه روز پایانی هفته جاری پیش بینی کرده است.
پیش از این، در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان باختند.استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه