• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

احتمال وقوع سیل، تفرجگاه‌های سپیدان فارس را تعطیل کرد

  • 05 مرداد 1401 - 18:50
احتمال وقوع سیل، تفرجگاه‌های سپیدان فارس را تعطیل کرد

سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های شدید و احتمال جاری شدن سیل، به مسافران و گردشگران توصیه می‌کنیم که تا شنبه هشتم مردادماه جاری، از سفر به این شهرستان برای استفاده از تفرجگاهها و مناطق گردشگری آن جدا خودداری کنند.

محمد رضایی ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان استان در حادثه سیل اخیر در شهرستان استهبان افزود: هم اینک تمام دستگاه‌ها و مجموعه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل هستند.
وی ادامه داد: از اداره گردشگری شهرستان خواسته شده که به مجتمع‌ها و اماکن گردشگری شهرستان به ویژه مناطق نزدیک رودخانه‌ها و مناطقی که در مسیر احتمالی سیل قرار دارند اطلاع دهند که طی روزهای آتی از پذیرش مسافر و گردشگر خودداری کنند.
او اظهار داشت: همچنین از اداره امور عشایر شهرستان خواسته شده که برنامه ریزی لازم برای اطلاع رسانی به عشایر و هدایت آنها به مناطق امن را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.
سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان گفت: تنگ تیزاب، آبشار مارگون، ششپیر و چله گاه از جمله مناطقی است که تاکید می شود از مردم از حضور در آنجا خودداری کنند.
هواشناسی استان فارس از روزهای گذشته و با صدور اطلاعیه های متعدد وضعیت قرمز و وقوع بارش های سیل آسا همراه با وزش تندبادهای خطرناک برای بسیاری از مناطق به ویژه شهرهای جنوبی این استان را طی سه روز پایانی هفته جاری پیش بینی کرده است.
پیش از این، در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، ۲۲ نفر جان باختند.
شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

ثبت دیدگاه